اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان اعلام کرد:

پاکسازی سواحل رودخانه‌های خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان از پاک‌سازی سواحل شهرهای استان در ۳۰ شهریور ماه با عنوان روز پاک‌سازی عمومی خوزستان خبر داد.

پاکسازی سواحل رودخانه‌های خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شاپور رستمی ظهر امروز در شورای سلامت و امنیت غذایی استان با اشاره به مصوبه کارگروه سلامت برای نامگذاری ۳۰ شهریور ماه به عنوان روز پاک‌سازی عمومی خوزستان گفت: بر همین اساس طی نشست‌هایی با شهرداران مقرر شد سواحل رودخانه‌های استان در این روز به صورت ویژه پاک‌سازی شود.
وی افزود: هماهنگی‌های لازم برای اقدامات آموزشی و اطلاع رسانی صورت گرفته همچنین قرار است اقداماتی برای مشارکت شهروندان و تشکل‌های مردم نهاد در پاکسازی عمومی انجام گیرد.
رستمی همچنین بر افزایش تعداد مخازن زباله در سطح شهر‌ها تاکید کرد و گفت: شهرداری اهواز ۲ هزار و ۵۰۰ مخزن زباله در سطح شهر اضافه کرده و به سایر شهرداری‌ها نیز تکلیف شده که مخازن زباله در تمام نقاط بکارگیری کنند.
این مقام مسئول جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی، پاک‌سازی محیط مدارس و هماهنگی برای هرس درختان مجاور مدارس، کاشت نهال به صورت نمادین، ترمیم و رنگ آمیزی جداول اطراف مدارس را از جمله اقدامات شهرداری‌ها به مناسبت روز پاک‌سازی عمومی عنوان کرد.

* همکاری دهیاری‌ها در روز پاک‌سازی عمومی
مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان نیز در این نشست با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای برگزاری روز پاک‌سازی عمومی در روستا‌ها گفت: ۲۰۰ دستگاه خودرو حمل زباله در اختیار دهیاری‌ها قرار دارد که به وسیله آن‌ها پاک‌سازی روستا‌ها انجام می‌گیرد.
جاسم مجیدی‌پور با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ دهیاری در خوزستان وجود دارد، افزود: هماهنگی‌هایی نیز از طریق شوراهای روستا‌ها و افراد محلی برای پاکسازی عمومی در روستاهایی که فاقد دهیاری هستند صورت گرفته است.
وی مشکلات تعیین محل دفع پسماندهای روستایی از جمله در شهرهایی مانند شوش و دزفول یادآور شد و گفت: چند منطقه به صورت عمومی برای تخلیه پسماند‌ها جانمایی شده است.
مجیدی‌پور اظهار داشت: دهیاری‌ها همچنین می‌توانند ۱۵ درصد از اعتبارات خود را صرف ایجاد فضای سبز در روستا‌ها کنند.
بر اساس مصوبه شورای سلامت و امنیت غذایی استان برای نخستین بار در کشور ۳۰ شهریور ماه به عنوان روز پاکسازی عمومی در خوزستان نامگذاری شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول