اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آب منطقه‌ای خراسان شمالی:

400 کیلومتر از رودخانه‌های خراسان شمالی نیازمند ساماندهی است

خبرگزاری فارس: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی اعلام کرد: 400 کیلومتر از رودخانه‌های استان نیازمند ساماندهی است.

400 کیلومتر از رودخانه‌های خراسان شمالی نیازمند ساماندهی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، رضا نعیمی طول رودخانه‌های ساماندهی شده در خراسان شمالی را بیش از 59 کیلومتر عنوان کرد.
وی با بیان اینکه تاکنون یکهزار کیلومتر از رودخانه‌های استان برای تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها مطالعه شده است، افزود: طول کل رودخانه‌ها و مسیل‌های اصلی استان دو هزار و 100 کیلومتر است.
نعیمی تصریح کرد: بیش از 95 درصد کار انجام شده برای مطالعات رودخانه‌های استان پس از تشکیل استان و تاسیس این شرکت انجام شده است.
وی هدف نهایی از انجام این کار را بالا بردن ضریب ایمنی شهرها و روستاهای محدوده این رودخانه‌ها در برابر سیلاب و پیشگیری از ایراد خسارت‌های احتمالی اعلام و تصریح کرد: تعیین حد حریم و بستر رودخانه‌ها برای کشاورزان و بهره‌برداران منطقه به منظور پیشگیری از تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها و ساخت ساز غیرمجاز در این حریم، هدف دیگر تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها است.      
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی  تاکید کرد: لازم است مجاوران و بهره‌برداران حاشیه این رودخانه‌ها و همچنین تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی ذینفع قبل از هرگونه فعالیت در این محدوده‌ها با این شرکت مشورت نموده و پس از اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند.  
وی همچنین از بازگشایی 61 کیلومتر از رودخانه‌های استان تاکنون خبر داد و گفت: 150 کیلومتر دیگر از رودخانه‌های استان نیاز به بازگشایی دارد.   
نعیمی تصریح کرد: 32 کیلومتر از طول رودخانه‌های بازگشایی شده مربوط به بازگشایی رودخانه مرزی سومبار در مرز ایران و ترکمنستان و بقیه مربوط به رودخانه‌های داخلی است. 
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی طول رودخانه‌های ساماندهی شده در خراسان شمالی را بیش از 59 کیلومتر اعلام کرد و گفت: در شرایط کنونی 400 کیلومتر از رودخانه‌های خراسان شمالی نیاز به ساماندهی دارد.   
وی اظهار داشت: برای مطالعات حریم و بستر رودخانه‌های استان از زمان تاسیس شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی تاکنون 30 میلیارد ریال و برای ساماندهی رودخانه‌های استان در همین مدت 160 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول