اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

ارمنستان منبع آلاینده رودخانه ارس را از بین ببرد

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی از ارمنستان خواست منبع آلاینده رودخانه ارس را از بین ببرد.

ارمنستان منبع آلاینده رودخانه ارس را از بین ببرد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضا بیگی در دیدار با سرگو کاراپتیان وزیر کشاورزی ارمنستان با بیان اینکه پیگیری موضوع منبع آلاینده ارس بی‌نتیجه مانده است، گفت: متاسفانه پیگیری‌های استانی در این زمینه هنوز به هیچ نتیجه‌ای منجر نشده از این رو امیدوارم دیدار با وزیر کشاورزی ارمنستان منجر به رسیدگی این موضوع شود.
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به آلودگی رودخانه ارس از طریق ورود مس باطله ارمنستان به رودخانه ارس گفت: شهرهای مستقر در مسیر این رودخانه از این آب برای شرب و کشاورزی استفاده می‌کنند در حالیکه این ضایعات مس باطله برای زیست بشری مشکل دارد.
وی با تاکید بر استفاده مطلوب از فرصت‌های پیش آمده برای گسترش روابط بین ایران و ارمنستان تصریح کرد: فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری بین دو طرف وجود دارد از این رو از مذاکره‌کنندگان دو طرف می‌خواهیم تنها به زمینه‌های عملی گسترش روابط بین ایران و ارمنستان بپردازند.
بیگی با اشاره به قابلیت‌های استان آذربایجان‌شرقی در زمینه تولید و صنایع تبدیلی و بهره‌گیری از نیروهای متخصص در امر تولید گفت: استان آذربایجان‌شرقی در زمینه تولید ماشین‌آلات کشاورزی در رده تراز اولی کشور قرار دارد و سرآمد آن تراکتورسازی است.
استاندار آذربایجان‌شرقی، با یادآوری سوابق تفاهم‌های منعقده بین کشور ایران و ارمنستان که به سال 81 برمی‌گردد، تصریح کرد: در گذشته تفاهمنامه‌های خوبی بین دو طرف برای توسعه همکاری در زمینه‌های تحقیقاتی صورت گرفته است.
وی، قرار گرفتن مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، موسسه تحقیقات دیم کشور، پژوهشکده بیوتکنولوژی شمال‌غرب و غرب کشور و موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی راضی شمال‌غرب کشور در آذربایجان‌شرقی را از مزیت‌های کشاورزی استان برشمرد و افزود: تولید واکسن‌های مختلف دامی و توجه به صنایع تبدیلی از صنایعی است که در تبریز مورد توجه قرار دارد.
بیگی با بیان اینکه سطح روابط دو طرف متناسب با ظرفیت‌ها نیست، افزود: سرمایه‌گذارانی داریم که با مطالعه شرایط جمهوری ارمنستان برای نگهداری و صادرات دام در خاک ارمنستان اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی با اشاره به انبوه جمعیت دامی و کمبود علوفه و منابع طبیعی استان و از طرفی منابع غنی آبی و خاک مرغوب جمهوری ارمنستان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با انجام سرمایه‌گذاری در خاک ارمنستان و ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک بین دو کشور سود کلانی نصیب دو طرف شود.
بیگی با بیان اینکه سفیر ارمنستان در ایران شایسته است تا مقدمات لازم برای اعزام هیئت ارمنستانی به ایران برای تضمین شرایط سرمایه‌گذاری در ارمنستان به منظور سرمایه‌گذاران ایرانی را فراهم سازد، ادامه داد: امیدوارم با عملیاتی شدن لغو روادید بین دو کشور که زمینه آن در دولت جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، مناسبات دو کشور افزایش یابد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول