اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست پارس‌‌آباد:

سم وارد شده به رودخانه‌ها ماهیان پارس‌آباد را تلف کرد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست شهرستان پارس‌‌آباد گفت: در روزهای اخیر با ورود سموم شیمیایی به تالاب‌ها بیش از 6 هزار قطعه ماهی در تالاب تپراق‌کندی پارس‌آباد مغان تلف شد.

سم وارد شده به رودخانه‌ها ماهیان پارس‌آباد را تلف کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد مجرد پیش از ظهر امروز در بازدید از تالاب‌های مسموم شهرستان پارس‌‌آباد اظهار داشت: بارها هشدارهای زیست محیطی و مراقبت از سموم شیمایی را به کشاورزان و ساکنین داده‌ایم اما علاوه بر آن کشاورزان سبب این فاجعه زیست محیطی در پارس‌آباد شدند.
وی یادآور شد: تالاب‌های پارس‌آباد جزو بکر‌ترین مناطق این شهرستان هستند که حفاظت از آنها همت همگانی را می‌طلبد و نباید مردم تصور کنند تنها محیط زیست مسئول این نگهداری است.
مجرد ادامه داد: افراد سودجو با این شیوه که در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست قصد صید ماهی را داشتند که متاسفانه سبب از بین رفتن این تعداد ماهی و شماری از دیگر آبزیان این تالاب شدند.
وی به تبعات و آثار زیانبار چنین روش غلط و غیرقانونی صید ماهی اشاره کرد و ادامه داد: ماموران این اداره بلافاصله پس از اطلاع به محل اعزام شدند و در این رابطه دو نفر را شناسایی و به مراجع قضایی منطقه معرفی کردند.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان پارس‌‌آباد تالاب روستای تپراق کندی را از جاذبه‌های طبیعی و منطقه نمونه گردشگری این شهرستان ذکر کرد و گفت: با افرادی که به هر نحوی به محیط زیست آسیب بزند برابر قانون به شدت رفتار خواهد شد.
مجرد، از اقشار مختلف مردم به خصوص از روستاییان و عشایر منطقه خواست، محیط‌‌بانان را در حراست از محیط زیست و انجام وظایف محوله یاری کنند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول