اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر فنی شهرداری ساری خبر داد:

اتصال شرق و غرب رودخانه تجن ساری با پل کابلی

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر فنی شهرداری ساری با اشاره به پل کابلی تک پایلون در کشور گفت: علت اصلی طراحی این پل به خاطر پروژه‌های زیباسازی و اصلاح حاشیه رودخانه تجن است که در فازهای آینده دو سمت شرق و غرب رودخانه تجن هم زیباسازی انجام می‌شود.

اتصال شرق و غرب رودخانه تجن ساری با پل کابلی
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علیرضا سعیدی شامگاه چهارشنبه در بازدید از پروژه پل کابلی مرکز استان مازندران اظهار داشت: خودروهای عبوری از سمت سمنان به ساری از داخل شهر عبور می‌کردند که بار ترافیکی زیادی به شهر وارد می‌شد.
وی خاطرنشان کرد: این مسیر و ضلع شرقی رودخانه تجن که در حال بازگشایی است بار عبوری خودروها را به این سمت گسیل می‌کند.
سعیدی با اشاره به پل کابلی تک پایلون در کشور، تصریح کرد: علت اصلی طراحی این پل به خاطر پروژه‌های زیباسازی و اصلاح حاشیه رودخانه تجن است که در فازهای آینده دو سمت شرق و غرب رودخانه تجن هم زیباسازی انجام می‌شود.
وی یادآور شد: به واسطه جاذبه توریستی بسیار بالایی که این رودخانه دارد تصمیم به اجرای این پروژه شد و پل کابلی بر اساس پل‌های پیشرفته‌تراز اول در دنیا انجام می‌شود.
سعیدی خاطرنشان کرد: این پل به طول 135 متر و عرض 28 متر با یک دهنه و بدون هیچ اتصالی در مسیر بلوار داراب بر روی رودخانه تجن در حال احداث است که دو طرف رودخانه را به هم متصل می‌کند.
وی افزود: کل اعتبار این پروژه بدون احتساب آزادسازی و تملک مسیر، 15 میلیارد تومان است.
سعیدی در بازدید از پروژه تقاطع غیرهمسطح ذغالچال نیز گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح ذغالچال و شرکت نفت ساری یک پروژه چند منظوره است.
وی با بیان اینکه بخشی از اهداف این پروژه مربوط به تعریض پل قدیم راه آهن است، ادامه داد: در این مسیر خودروهای عبوری از سمت ساری به نکا از بلوار 45 متری وارد مسیر 11 متری می‌شوند که باعث ایجاد گره ترافیکی در مبادی ورودی و خروجی می‌شود.
سعیدی خاطرنشان کرد: با احداث این پروژه مسیر 11 متری تبدیل به مسیر 28 متری استاندارد شده و مسیر رفت و برگشت از هم تفکیک می‌شوند.
وی تعریض بلوار امام رضا (ع) در ضلع شرقی پل را از دیگر اهداف این پروژه عنوان کرد و افزود: احداث زیرگذر در ضلع غربی پل هم از  دیگر اهداف احداث این پروژه است.
سعیدی اظهار داشت: خودروهایی به سمت ذغالچال تردد می‌کردند که در این قسمت تقاطع همسطح بسیار خطرناک داریم که در روستای ذغالچال قبرستانی از کشته شدگان در این تقاطع وجود دارد.
مسئول دفتر فنی شهرداری ساری تصریح کرد: به همین دلیل تصمیم بر این شد تا در این منطقه زیرگذر احداث شود و خودروهای عبوری چپ گرد نداشته و با راست گرد از زیرگذرها عبور کنند.
وی با بیان اینکه در ضلع شرقی راه‌آهن هم با همین مشکل مواجه هستیم، گفت: خودرهای شرکت نفت که از مسیر نکا به سمت ساری حرکت می‌کنند برای ورود به شرکت نفت مسیر جاده را قطع می‌کردند که در آن مسیر هم زیرگذرهایی طراحی شده و خودروها دیگر با چپ گرد وارد شرکت نفت نمی‌شوند بلکه از زیرگذر عبور می‌کنند.
سعیدی یادآور شد: احداث این زیرگذرها در کشور منحصر به فرد است.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از اعتبارات این پل از سوی شهرداری پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: تاخیر در احداث پل به دلیل عمل نکردن وزارت نفت به تعهداتش بوده و همچنین برخی مصالح مورد نیاز وارداتی است که به علت تحریم مدتی برای ورود این مصالح با مشکل مواجه بودیم.
سعیدی سپس در بازدید از 30 متری امام هادی (ع) نیز گفت: این بلوار در طرح آتی خیابان معلم را به میدان ولی عصر(عج) متصل می‌کند‌.
وی افزود: اغلب این مسیر تملک شده و تنها بخش کوتاهی از پروژه باقی مانده است.
سعیدی در بازدید از پروژه پل غدیر یادآور شد: وظیفه این پل هدایت ترافیک داخل شهری از میدان هلال احمر به سمت میدان ولی عصر (عج)است.
وی با بیان اینکه در این نقطه تقاطع همسطح بسیار خطرناکی داریم که در سرعت‌های بالا حادثه‌های شدیدی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: برای حذف چنین تقاطعی، این پل طراحی شد.
سعیدی در بازدید از پروژه سالن ورزشی محله آذربایجانی‌ها نیز گفت: این پروژه سالن ورزشی چند منظوره به مساحت 3هزار و 700 متر است که در دو بخش سالن یک هزار و 500 متری والیبال، بسکتبال، فوتسال و ... و ساختمان سه طبقه اداری و سالن‌های استخر ، سونا و سالن‌های ورزش رزمی چند منظوره با زیربنای 4هزار و 800 متر در حال احداث است.
وی خاطرنشان کرد: تلاش بر این است تا همه این پروژه‌ها تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند و برخی هم در مدت زمان کمتری افتتاح می‌شوند.
انتهای پیام‌/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول