اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بهزیستی گیلان خبر داد:

ثبت اطلاعات 31 هزار معلول در بهزیستی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل بهزیستی گیلان گفت: در حال حاضر مشخصات 31 هزار معلول زیرپوشش بهزیستی گیلان در بانک اطلاعاتی این اداره کل ثبت شده است.

ثبت اطلاعات 31 هزار معلول در بهزیستی گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیانوش کوچکی‌نژاد عصر امروز در جلسه بهزیستی گیلان از بهره‌مندی آموزش رایگان معلولان در واحدهای آموزشی و وزارتخانه‌ها، دانشگاه‌ها و دیگر دستگاه‌های دولتی خبر داد.
وی اظهار داشت: در این راستا 284 معلول در سال آموزشی گذشته در مقطع مختلف دانشگاهی پذیرش شدند که از این تعداد 134 نفر در مقطع کاردانی و 128 نفر در مقطع کارشناسی و 22 نفر در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل ‌کردند.
مدیر کل بهزیستی گیلان با اشاره به پرداخت شهریه از طرف بهزیستی این استان برای معلولان افزود: بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه مبلغ یک میلیارد و 810 میلیون ریال برای شهریه آنها از مبلغ 3 میلیون تا 10 میلیون ریال با توجه به مقطع تحصیلی پرداخت شد.
وی به تعداد دانش‌آموزان معلول زیرپوشش بهزیستی اشاره کرد و گفت: دو‌هزار و 687 نفر در مقاطع مختلف تحصیلی زیرپوشش بهزیستی استان هستند.
کوچکی‌نژاد حضور دانش‌آموزان معلول در کنار دانش‌آموزان عادی در ایجاد یک باور مثبت نسبت به توانایی‌های معلولان بسیار موثر است و در این راستا سازمان علمی و فرهنگی، سازمان ملل متحد و یونسکو تلاش دارد آموزش فراگیر را با هدف حضور دانش‌آموزان معلول واجد شرایط در مدارس عادی به یک نهضت فراگیر در بین کشورهای عضو تبدیل کند و دستیابی به این مهم می‌تواند حضور هر چه بیشتر معلولان در سطح جامعه را فراهم کند.
وی با ابراز نارضایتی از وضعیت مناسب‌سازی برخی از مراکز آموزشی عنوان داشت: هنوز تعدادی از مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وضعیت فیزیکی محیط خود را برای حضور معلولان آماده کرده‌اند زیرا معلولان با ادامه تحصیل و قبولی در دانشگاه‌ها توانایی‌های علمی و فکری خود را اثبات کرده‌اند ولی دسترسی آسان به امکانات تحصیلی برای آنها فراهم نشده است.
مدیر کل بهزیستی گیلان وجود آسانسور در فضاهای آموزشی، استفاده آسان از سلف سرویس، بهره‌مندی آسان از کتابخانه و... را برای معلولان نیاز ضروری و مورد توجه سازمان‌ها، نهادهای آموزشی برای مناسب‌سازی دانست.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 31 هزار نفر معلول زیرپوشش بهزیستی گیلان هستند، خاطرنشان کرد: مشخصات این افراد در بانک اطلاعاتی اداره بهزیستی گیلان ثبت شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول