اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس دفتر بیماران روانی مزمن سازمان بهزیستی قزوین:

861 بیمار روانی ‍زیرپوشش بهزیستی قزوین هستند

خبرگزاری فارس: کارشناس دفتر بیماران روانی مزمن سازمان بهزیستی استان قزوین گفت:861 بیمار روانی مزمن زیرپوشش سازمان بهزیستی استان قزوین هستند.

861 بیمار روانی ‍زیرپوشش بهزیستی قزوین هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی استان قزوین، مریم چینه‌ورز بیان کرد: 861 بیمار روانی مزمن زیرپوشش سازمان بهزیستی استان قزوین هستند که از این تعداد بیمار، 477 بیمار متعلق به شهرستان قزوین، 74 بیمار متعلق به شهرستان آبیک، 125 بیمار متعلق به شهرستان البرز، 88 بیمار متعلق به شهرستان بوئین زهرا و 96 بیمار متعلق به شهرستان تاکستان هستند.
وی ادامه داد: تمامی این بیماران از طریق ادارات بهزیستی که در شهرستان‌های مختلف استان واقع شده است خدمات خود را دریافت می‌کنند.
کارشناس دفتر بیماران روانی مزمن سازمان بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: این افراد از طریق کمیسیون‌هایی که اعضای آن متشکل از معاونت توانبخشی، روانپزشک معتمد، روانشناس، مددکار اجتماعی و کار درمان هستند، معاینه می‌شوند.
وی با اشاره به نوع خدماتی که به بیماران روانی ارائه می‌شود، اعلام کرد: این افراد بر اساس اولویت نیازهایی که دارند از سازمان بهزیستی خدماتی از قبیل کمک هزینه دارو و درمان، خدمات ویزیت در منزل، خدمات مراکز روزانه، خدمات مراکز نگهداری و شبانه‌روزی بیماران روانی مزمن دریافت می‌کنند.
چینه‌ورز توضیح داد: در استان قزوین دو مرکز شبانه‌روزی و روزانه نگهداری بیماران روانی مزمن مردان و یک مرکز روزانه و شبانه‌روزی نگهداری ویژه زنان و همچنین یک مرکز ویزیت در منزل دایر شده است که در مجموع به بیماران خدماتی در زمینه‌های پزشکی، روانپزشکی، پرستاری و غیره ارائه می‌دهند.
وی خاطر نشان کرد: همچنین به 276 نفر از بیماران روانی مزمن زیرپوشش در سطح استان به صورت ماهانه کمک هزینه دارو و درمان پرداخت می‌شود.
کارشناس دفتر بیماران روانی مزمن سازمان بهزیستی استان قزوین تأکید کرد: سازمان بهزیستی برای ارتقای سلامت جسمی و روانی این بیماران فعالیت‌های ورزشی و تفریحی، اردوهای زیارتی و غیره را در دستور کار دارد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول