اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه چهارمحال و بختیاری:

اقامه نماز بزرگترین لطف خداوند به انسان‎هاست

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‏کننده سپاه قمر بنی‎هاشم‎(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: اقامه نماز بزرگترین لطف خداوند به انسان‎هاست، انسان هرگاه اراده کند، می‌تواند با خدا خلوت کرده و با او درد دل کند.

اقامه نماز بزرگترین لطف خداوند به انسان‎هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عباس عباسی عصر امروز در نشست طرح منزلت نماز در سپاه این استان اظهار داشت: نماز بهترین غذای روح برای بشر است و انسان نه تنها با خواندن نماز با خدا انس پیدا می کند، بلکه در حل مشکلاتش از او یاری می‎طلبد. 
وی افزود: اگر در بُعد مادی به یک انسان گرسنه غذا ندهند، به مشکلات و ناراحتی‎هایی مبتلا شده تا جایی که منجر به هلاکتش می‎شود و در بعد معنوی نیز که مظهر کاملش در نماز است، اگر غذای مورد نیاز انسان فراهم نشود، شرف و انسانیت او هلاک و زایل خواهد ‏شود. 
عباسی تصریح کرد: آن کس که از ذکر خدا دوری کند، زندگی تلخی دارد اگر چه در مواقعی ممکن است خودش نیز متوجه نباشد. 
معاون هماهنگ‏کننده سپاه قمر بنی‎هاشم‎(ع) چهارمحال و بختیاری اضطراب و دلشوره‏های زندگی، نگرانی و عصبانیت‎ها را از اثرات دوری از ذکر خدا دانست و گفت: ذکر خدا دل را آرام می‏کند و نماز که کامل‏ترین ذکرهاست نه تنها به انسان آرامش داده بلکه درهای بسته شده را به روی او باز می‏کند.
وی از اقامه نماز به عنوان بزرگترین لطف خداوند به انسان‎ها یاد کرد و افزود: انسان هر موقع که اراده کند، می‎تواند با خدا خلوت کرده، با او انس گرفته و درد دل کند و در حل مشکلاتش از او استمداد جوید و تمام این کارها با خواندن نماز صورت می‎پذیرد. 
عباسی با تشریح اهمیت نماز در اسلام گفت: نـمـاز، درمیان عبادت‎ها، از مهمّ‎ترین عبادات است، بطورىکه حدود ۱۰۴ مورد کلمه صلاه با مـشـتـقـاتـش در قـرآن کـریـم ذکـر شـده و در پـانـزده مـورد بـه آن امـر شده است.
عباسی با اشاره به جایگاه نماز در اسلام افزود: رأس اسـلام، چـهـره دیـن، عامل تـقـرب اهـل تـقـوا بـه خـداوند، افضل اعمال بعد از معرفت به خدا و ستون خیمه دین از جمله تعبیرهایی است برای نماز در روایات وارده به آن اشاره شده است.    
معاون هماهنگ‏کننده سپاه قمر بنی‎هاشم‎(ع) چهارمحال و بختیاری افزود: نماز عامل اتصال و ارتباط بندگان با خداست، رابطه‎ای که نباید هیچ‎گاه گسسته شود و تا آخرین لحظه عمر باید پابرجا بماند.
وی در ادامه هـدف از عـبـادت را رشـد و تـکـامـل انـسـان دانسـت و گفت: خـدا کـمـال مـطـلق اسـت و انـسـان بـراى رسیدن به کمال باید خود را به او نزدیک کند و راه تقرب انسان به خداى متعال، عبودیت و بندگى است.
عباسی اضافه کرد: نماز اثر بندگى رفع تیرگی‏هاى درونى از صفحه دل و نـورانـى شـدن آن بـه انـوار مـلکـوت و آمـادگـى جـان انسان براى پذیرش تجلیّات حق و تابش نور عشق الهى است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول