اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر ارشاد برگزار می‌شود؛

جشنواره ملی فرهنگی - هنری نماز در همدان

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اقامه نماز همدان گفت: 26 شهریور امسال، جشنواره ملی فرهنگی ـ هنری نماز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در همدان برگزار می‌شود.

جشنواره ملی فرهنگی - هنری نماز در همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمرتضی حسنی‌حلم ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره ملی فرهنگی هنری نماز مبتنی بر تحقق جشنواره نماز که قرار بود در 17 شهریور ماه در استان همدان برگزار شود، با توجه به استقبال هنرمندان برای ارسال آثار، در 26 شهریور ماه برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در مجموع 481 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 50 اثر ناقص و 50 اثر خارج از نوبت اسال شده بود که به آنها ترتیب اثر داده نشد.
دبیر ستاد اقامه نماز همدان ابراز داشت: در مجموع با داوری‌هایی که شکل گرفت، 18 اثر در شش رشته فیلم کوتاه، فیلم مستند، انیمیشن، نماهنگ، نمایشنامه‌نویسی و رمان برگزیده شدند.
وی تصریح کرد: از بین 381 آثاری که مورد داوری قرار گرفتند، 41 اثر در بخش انیمیشن، 59 اثر نماهنگ، 58 اثر رمان، 82 مورد نمایشنامه و 141 اثر در بخش فیلم کوتاه و مستند در موضوع نماز به دبیرخانه ارسال شد.
حسنی‌حلم با اشاره به اینکه تاکنون در کشور چنین جشنواره‌ای با چنین استقبالی مواجه نبوده است، افزود: جشنواره ملی فرهنگی هنری نماز در مدت کوتاهی شاهد ارسال 481 اثر از سراسر کشور به این جشنواره بود که پدیده نادری است و این حاصل عنایات نماز است.
وی از افتتاحیه جشنواره در صبح روز 26 شهریور ماه خبر داد و افزود: این مراسم در سالن تربیت معلم شهید مقصودی برگزار می‌شود که برگزیدگان جشنواره، ارسال‌کنندگان آثار، دبیران نماز، مقامات کشوری، وزیر ارشاد، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، رئیس حوزه هنری کشور، قائم مقام صدا و سیمای کشور و مقامات استانی در این جشنواره حضور می‌یابند.
دبیر ستاد اقامه نماز همدان یادآور شد: آثاری که در جشنواره ملی فرهنگی هنری نماز در همدان برگزیده شدند در اجلاس سراسری نماز که در بوشهر برگزار می‌شود، ارائه می‌شود به نحوی که خروجی این جشنواره در اجلاس بوشهر مشخص می‌شود.
وی با بیان اینکه از هر رشته سه نفر برگزیده می‌شود، افزود: این نخستین جشنواره ملی فرهنگی ـ هنری نماز در کشور است که در استان همدان شکل می‌گیرد که با ارسال آثار به دبیرخانه ایجاد شده است.
حسنی‌حلم با اشاره به اهداف این جشنواره ابراز داشت: القای آموزه‌های دینی با زبان هنر، استفاده از زبان گویای هنر برای مخاطبان جوان، ترویج و اشاعه و تعمیق بخشی نماز و بهره‌مندی از زبان هنرمندان کشور و ظرفیت‌سازی با هنر از جمله اهداف این جشنواره به شمار می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: داوری‌‌ها در دو مرحله با حضور داوران کشوری برگزار شده است تا در انتخاب آثار برتر نیز شک و شبهه‌ای ایجاد نشود.
دبیر ستاد اقامه نماز همدان از هزینه 65 میلیون تومانی برای جشنواره ملی فرهنگی- هنری نماز خبر داد و افزود: جشنواره‌های کشوری را می‌توان با هزینه‌های کمتر انجام داد اما این در حالی میسر می‌شود که هیچ ریخت و پاش و اسرافی صورت نگیرد.
انتهای پیام/خ20
 
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول