اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

تضعیف نماز جمعه از اهداف جریان معاند است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آستارا گفت: تضعیف جایگاه نماز جمعه از اهداف جریان انحرافی و معاند است.

تضعیف نماز جمعه از اهداف جریان معاند است
به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر اکرمی امروز در نماز جمعه این شهر با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوی و حدود الهی و با اشاره به سالروز کشتار زنان و مردان بی‌گناه فلسطینی در اردوگاه صبرا و شتیلا، این اقدام را غیرانسانی و زشت دانست و اظهار داشت: رژیم منحوس صهیونیستی در طول تاسیس خود همواره جنایات ضد بشری مختلفی را مرتکب شده است که در این واقعه نیز به فجیع‌ترین و ننگین‌ترین آن یعنی کشتار مردم بی‌گناه این اردوگاه‌ها بود که بسیاری را قتل عام کردند.
خطیب جمعه آستارا مقاومت مردم فلسطین را تنها راه مقابله با رژیم غاصب صهیونیست دانست و گفت: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و مردم مسلمان منطقه در کشورهای عربی علیه اهداف شوم رژیم صهیونیست و ظالمان منطقه تنها راه نجات مظلومان از ظالمان است.
وی با تاکید بر اینکه اتحاد و وحدت مسلمین جهان به ویژه لبنان و سوریه پیروزی مظلومان را به دنبال دارد، افزود: مقاومت مسلمانان در برابر ظالمان در منطقه بود که ماهیت تجاوزکارانه آنها بر ارزش‌های انسانی را برملا کرد.
اکرمی با تبریک به مناسبت روز شعر و ادب فارسی و گرامیداشت یاد و نام محمد حسین شهریار شاعر پرآوازه ایران، او را از مفاخر شعر و ادب ایران دانست.
وی مقاومت ملت ایران در برابر رژیم بعثی عراق را از الطاف انقلاب اسلامی و ولایت فقیه دانست و تصریح کرد: تلاش رژیم بعثی عراق بر این بود تا با کمک استکبار جهانی انقلاب نوپا جمهوری اسلامی را از بین ببرد که با لطف و عنایت الهی و رهبری امام راحل پاک‌ترین مردم غیور ایران به ندای ولایت لبیک گفته و از شرف و ناموس و اسلام جانانه دفاع و امیدهای دشمنان را به یاس تبدیل کردند.
امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس سبب شد که چهره دوستان و دشمنان نظام برای ملت ایران نمایان شود، متذکر شد: پیشرفت و عزت و قدرت در جمهوری اسلامی مدیون شهدا، جانبازان، ایثارگران و ولایت فقیه است.
امام جمعه آستارا با تاکید بر اینکه امروز باید اهداف و آرمان‌های انقلاب و شهدا و امام حفظ شود، اذعان داشت: آرمان‌های انقلاب و شهدا باید به نسل جوان امروز به درستی انتقال داده شود و نباید از میراثی که با خون و جانفشانی رزمندگان اسلام به دست آمده به راحتی به فراموشی سپرده شود.
وی با تبریک به غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران و فداییان ولایت، رزمایش نیروی دریای ارتش را ستودنی و غرورآفرین خواند و افزود: آمادگی کامل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در دفاع از کشور که حتی ورود کوچک‌ترین پرنده در آسمان ایران رصد می‌شود افتخار و عزت ایران اسلامی است.
اکرمی با اشاره به نزدیک بودن ایام انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی، کاندیداها را به رعایت تقوی و اخلاق سیاسی دعوت کرد و بیان داشت: تخریب رقبا با هدف رسیدن به مقام و مسئولیت هیچ ارزشی ندارد و کاندیداها باید همواره اخلاق سیاسی را رعایت کنند.
وی با انتقاد از افرادی که خدمات دولت را به نام خود مصادره می‌کنند، ابراز داشت: توسعه و پیشرفت ایران اسلامی به برکت انقلاب و ولایت فقیه است و دولت باید قدر این نعمات الهی را بداند.
امام جمعه آستارا با تصریح بر اینکه کاندیداهای احتمالی مجلس باید از نفوذ ثروتمندان و جریانات فتنه و انحرافی دور باشند، اظهار داشت: این افراد با بصیرت و تقوای خود نباید در دام جریانات معاند و انحرافی بیفتند و باید تنها خدمت به مردم و حفظ نظام و اسلام را جزو اهداف اصلی خود بدانند.
وی خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات گروه‌هایی که از جریانات انحرافی خط می‌گیرند سعی در تضعیف روحانیت و ائمه جمعه دارند.
اکرمی افزود: این هجمه علیه ائمه جمعه هیچ تاثیری در تکلیف الهی و عملکرد آنها نخواهد گذاشت و باید مراقب باشیم که این جایگاه که منتسب به ولایت و رهبری است تضعیف نشود.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول