اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تأکید کرد:

لزوم ساخت فیلم در خصوص اسرار نماز

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز کشور بر ساخت فیلم در ارتباط با اسرار نماز تأکید کرد.

لزوم ساخت فیلم در خصوص اسرار نماز
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی بعد از ظهر امروز در نخستین جشنواره ملی فرهنگی ـ هنری نماز در همدان با بیان اینکه در نماز انواع هنر نهفته است، افزود: نماز خود نمادی از انواع هنرهایی است که برگرفته از بارگاه الهی است به طوری که یکی از اسماء خداوند صانع و بدیع است.
وی با بیان اینکه تاکنون در نماز 135 سرنخ هنری یافته‌ایم، افزود: با وجود کشف 135 سرنخ هنری در نماز، آیا کسی می‌تواند در دو رکعت نماز، 135 مورد سرنخ هنری ایجاد کند، که این تنها از سوی خداوند متعال امکان‌پذیر است.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به 150 اصل اقتصادی نهفته در اقتصاد که در نماز نهفته است، ابراز داشت: برای تولید بهتر و بیشتر یکی از کارها این است که سالن کار تمیز و پاکیزه باشد که اسلام نیز بر پاکیزگی مساجد تأکید داشته است.
وی ادامه داد: دقت در کار تولیدی که در نماز نیز وجود دارد، اضافه‌کاری که شباهت به نماز مستحبی دارد، محبوبیت کارفرما در تولید و امام جماعت و تمرکز در نماز که در تولید کارگاه نیز باید به آن توجه شود از جمله اصولی هستند که بی‌شباهت به اصول اقتصادی نیست.
قرائتی نماز را یک هنر و صنعت دانست و گفت: اقامه نماز را باید صنعت نماز نامید چرا که همان طور که کودک از شیر مادر نیازهای خود را برطرف می‌سازد، نماز نیز چون شیر مادر، کمالات نهفته را در انسان پدید می‌آورد.
وی نماز را دارای 43 مورد حقوقی دانست و افزود: در نماز به حقوق افراد توجه شده است و رنگ و روح در آن اثر دارد به طوری که نماز با لباس سفید از اجر و پاداش بالایی برخوردار است.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه نماز به حدی از نکات ظریف پر است که عقاید و افکار را تحت تأثیر قرار می‌دهد، افزود: نظم، حقوق، انتخابات، آزادی، ورزش، نشاط، تمرکز با حضور قلب، شهادت، آموزش، توحید، انبیاء، اهل بیت(ع)، معاد و ریتم در نماز وجود دارد.
وی با اشاره به خوداتکایی و اعتماد که در نماز نیز نهفته است، افزود: هنرمندان مراقب باشند که هنرشان به سرعت انتقال یابد و سریع از سوی مخاطب فهمیده شود تا بتواند برای مخاطب قابل درک باشد.
قرائتی اظهار داشت: هنر نباید موجب گیج کردن مخاطبان شود به طوری که هنر باید به گونه‌ای باشد در دید نخست آن چیزی که باید را از آن هنر دریابد نه اینکه با توجیحاتی همراه باشد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از ظلم‌هایی که در جامعه شکل گرفته است این است که معنای هنر قابل درک نیست و مخاطب را با این هنر گیج می‌کنند در حالی که هنر باید ارزان و سریع منتقل شود و گاهی موجبات خنده مخاطبان شود.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه باید به سمتی برویم که با آغاز اذان بازار و ادارات تعطیل شود، تصریح کرد: شهر اسلامی شهری است که مردم آن صبح با اذان بیدار شوند ولی در جامعه ما هنوز فیلمی برای اسرار نماز ساخته نشده است.
وی با تأکید بر نمایان ساختن زیبایی‌های نماز و اسلام، خاطرنشان کرد: ما هنوز در اغاز راه هستیم درست است که تلاش‌هایی می‌شود اما با حد مطلوب فاصله داریم که باید با استناد به قر آن که سند علم هستی است توجهات را به این سو جذب کنیم.
قرائتی در پایان ابراز داشت: نماز تنها در یک شعر، قصه و تئاتر خلاصه نشده است، ما هنوز نسبت به نماز بالغ نشده‌ایم کارهایی انجام شده است اما هنوز آغاز راه هستیم که در پایان کار نسبت به نماز آگاهی می‌یابیم.
 انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول