اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد بحران شهرداری منطقه 20 خبر داد:

آموزش نمازگزاران جنوب تهران برابر زلزله

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد بحران شهرداری منطقه 20 گفت: ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 به منظور آمادگی نمازگزاران در مقابل زلزله و بحران اقدام به ارائه برنامه آموزشی در مساجد این منطقه کرده است.

آموزش نمازگزاران جنوب تهران برابر زلزله
محسن کریمی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از مقاوم‌سازی مساجد جنوب تهران در برابر زلزله خبر داد و با اشاره به اینکه این آموزش‌ها با استفاده از گروه‌های مردمی صورت می‌گیرد، گفت: آموزش مدیریت بحران در مساجد به منظور ارتقای سطح توانایی و مقابله شهروندان و روریارویی صحیح با مخاطرات ناشی از حوادث، ایجاد انگیزه برای مشارکت شهروندان در کاهش خسـارات ناشـی از حوادث غیرمترقبه و انتقال دانش‌های اندوخته شده گروهای داوطلبان واکنش اضطراری محلات «دوام» به نمازگزاران مساجد است.
دبیر ستاد بحران شهرداری منطقه 20  افزود: مساجد یکی از مکان‌هایی است روزانه شهروندان در آن حاضر می‌شوند و در زمان وقوع حادثه‌ هرچند کوچک نداشتن اطلاع و واکنش نامناسب مردم سبب افزایش شدت حوادث ثانویه و صدمات و تلفات می‌شود.
کریمی در پایان تصریح کرد: تعدادی از داوطلبان گروه های دوام محلات که قبلاً آموزش‌های لازم را گذارنده‌اند، اصول اولیه‌ پناه‌گیری، اقدامات مناسب در زمان حادثه و همچنین اقدامات پیشگیرانه را برای بین نمازها به نمازگزاران توضیح می‌دهند.
همچنین در راستای ارتقای اطلاعات شهروندان در ارتباط با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی کارگاه آموزشی رفتارهای درست ترافیکی و عبور و مرور در ناحیه یک شهرری برگزار شد.
به همت واحد آموزش و مشارکت های شهروندی ناحیه یک کارگاه آموزش رفتارهای شایسته ترافیکی و عبور و مرور با حضور تعدادی از شهروندان علاقمند در خانه آموزش‌های شهروندی محله اقدسیه برگزار شد.
در این کارگاه یک روزه اصول و مقررات راهنمائی و رانندگی و رفتارهای درست در هنگام ترافیک و عبور و مرور، و فرهنگ ترافیک در سایر کشورها توسط کارشناس مربوطه به شهروندان علاقمند ارائه شد و شرکت کنندگان نیز سئوالات خود را در این زمینه‌ها مطرح و پاسخ‌های لازم را دریافت کردند.   
برگزاری همایش پیاده روی و استقرار ایستگاه شهروندی از جمله برنامه‌های دیگر ناحیه یک بوده که به همت اداره اجتماعی و فرهنگی این ناحیه در محله شهید غیوری انجام شده است.
در راستای اجرای طرح شهر در دست بچه‌ها شهرداران مدارس ناحیه 5 از شرکت عرف ایران بازدید کردند
با هماهنگی واحد آموزش و مشارکتهای مردمی شهرداری ناحیه 5 در راستای اجرای طرح شهر در دست بچه‌ها تعداد 20 نفر از شهرداران مدارس محله استخراز شرکت عرف ایران بازدید کردند.
در این برنامه که به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با مراکز مرتبط با شهرداری و در ادامه طرح شهر در دست بچه‌ها انجام شد شرکت‌کنندگان با تاریخچه تشکیل این سازمان و فعالیت‌های انجام شده در این شرکت از جمله تولید انواع تابلوهای ترافیکی، نرده‌های حفاظتی، کاهنده‌های سرعت و چراغ‌های ترافیکی آشنا شدند.
قبل از تأسیس شرکت عرف ایران موارد ذکر شده بصورت محدود و پراکنده توسط واحدهای اجرایی مناطق و یا سازمان ترافیک با روشهای ابتدائی و غیر استاندارد  تولید می‌شد که علاوه بر تفاوت بسیار با استـانـداردهای پذیرفته شده و ناهمگونی در مناطق 22 گانه در سطح شهر تهران به دلیل نداشتن طول عمر مفید هزینه بسیار زیادی را به شهرداری تحمیل می‌کرد.
شرکت عرف ایران در چنین شرایطی فعالیت خود را آغاز و با بهره گیری از تجارب و تخصص مدیران و کارشناسان مجرب و استفاده از آخرین روش‌ها و استانداردهای ایمنی ترافیک، در مدت زمان کوتاهی توانست گام‌های بلندی را در این زمینه بردارد به طوریکه بسیاری از خدمات و محصولات تولیدی شرکت قابلیت رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی را داشتـه و در نمایشگاه‌های بین‌المللی مورد استقبـال خریداران واقع شده است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول