اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنج ماهه نخست سال صورت گرفته است؛

رشد 160 درصدی صادرات از گمرک زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل گمرک استان زنجان گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری صادرات از گمرک استان زنجان 160 درصد رشد داشته است.

رشد 160 درصدی صادرات از گمرک زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، هاشم سید احمدی ظهر امروز در پنجمین جلسه کارگروه توسعه صادرات زنجان اظهار داشت: از زمانی که گمرک استان زنجان تشکیل شده رشد بسیاری در زمینه صادرات داشته است.
وی خاطر نشان کرد: در سال نخست تشکیل گمرک استان صادرات از این مرکز 2 میلیون و 700 دلار بوده است که در حال حاضر رشد چشمگیری در این زمینه کرده است.
مدیر کل گمرک استان زنجان با ارائه صادرات صورت گرفته از گمرک استان زنجان پس از سال‌های تشکیل آن ادامه داد: صادرات از گمرک استان زنجان هر سال افزایش یافته است، که این امر نشان از همکاری و تلاش مسئولان استان و گمرک در این زمینه است.
وی میزان صادرات از گمرک استان زنجان در سال گذشته را 135 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به سال 88 رشد چشمگیری داشته است.
سید احمدی میزان صادرات صورت گرفته از ابتدای سال‌جاری از گمرک استان زنجان را 102 میلیون دلار اعلام کرد و ادامه داد: این میزان در مقایسه با سال‌های گذشته رشد بسیاری داشته است.
وی تصریح کرد: مسئولان گمرک در نظر دارند میزان صادرات از گمرک استان زنجان را تا پایان سال‌جاری با 110 میلیون دلار برسانند.
مدیر کل گمرک استان زنجان اذعان داشت: میزان صادرات از گمرک استان زنجان از ابتدای سال‌جاری تا کنون که با توجه به اطلاعات به دست آمده صد در صد این صادران از مرز خارج شده است.
وی با بیان اینکه میانگین ماهانه صادرات در استان زنجان در شش ماهه نخست سال‌جاری 20 میلیون دلار بوده است، ادامه داد: این در حالی است که به طور معمول و سالانه میزان صادرات از گمرک در شش ماهه نخست کاهش می‌یابد.
سید احمدی با بیان اینکه واردات پنج ماهه نخست استان زنجان از گمرک 36 میلیون دلار بوده است، اضافه کرد: از نظر درصدی این مبلغ 14 درصد رشد داشته است.
وی اذعان داشت: به طور متوسط ارزش کالاهای صادره از استان زنجان از سال 85 تا سال گذشته 100 میلیون دلار در سال بوده است که این امر نشان از رشد صادرات از گمرک استان را دارد.
همچنین در ادامه این جلسه رئیس نمایشگاه بین‌المللی کاسپین نیز از برگزاری نمایشگاه پاییزه خبر داد و گفت: این نمایشگاه از امروز آغاز به کار می‌کند.
برجسته‌نژاد یادآور شد: در این نمایشگاه کالاهای مورد نیاز دانش‌آموزان از قبیل لوازم‌التحریر، پوشاک، کیف و کفش عرضه می‌شود.
وی با بیان اینکه پس از آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی کاسپین نمایشگاه‌های مختلفی در این محل دایر شده است، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه زنجان در مسیر توسعه از ابتدای سال‌جاری یکی از نمایشگاه‌های برجسته‌ای بوده است که در محل نمایشگاه‌های بین المللی کاسپین برگزار شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول