اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست گمرک آستارا خبر داد:

صادرات 131 میلیون دلاری گمرک آستارا

خبرگزاری فارس: سرپرست گمرک آستارا از صادرات 131 میلیون دلاری از گمرک این شهرستان در پنج ماهه نخست امسال خبر داد.

صادرات 131 میلیون دلاری گمرک آستارا
به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، بهزاد کریمی ‌در جلسه گمرک این شهرستان با اشاره به افزایش میزان صادرات غیرنفتی به کشورهای آذربایجان، گرجستان و روسیه از گمرک آستارا اظهار داشت: در پنج ماهه نخست امسال مقدار 238 هزار تن کالا به ارزش 131 میلیون دلار از طریق گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شد.
به گفته وی، این میزان صادرات غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 22 و 37 درصد افزایش داشته است.
سرپرست گمرک آستارا دلیل افزایش آمار صادارات را صدور کالاهایی مانند سیمان و محصولات کشاورزی دانست.
وی، عمده کالای صادراتی را محصولات کشاورزی، مواد غذایی، سیمان و گچ، کیف و کفش، پارچه و صنایع دستی، البسه، کالاهای صنعتی و مصنوعات فلزی عنوان کرد و افزود: در بخش صادرات چمدانی مقدار 5 هزار تن کالا به ارزش 12 میلیون دلار در قالب تجارت چمدانی از طریق این گمرک به خارج از کشور صادر شده است.
کریمی این مقدار صادرات چمدانی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن و ارزش 64 و 25 درصد با کاهش اعلام کرد و افزود: عمده کالای صادرات چمدانی مواد غذایی، البسه، مواد پلاستیکی و محصولات کشاورزی را شامل میشود.
وی با اشاره به اینکه مقدار 60 هزار تن کالا به ارزش 29 میلیون دلار از مبدا گمرک آستارا وارد کشور شده است، بیان داشت: این میزان واردات نسبت به مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 41 و 27 درصد کاهش را نشان داشته است. 
سرپرست گمرک آستارا عمده کالای وارداتی را مواد شیمیایی،آهن‌آلات، لوازم برقی، چوب، ماشین‌آلات از کشورهای روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان عنوان کرد.
به گفته وی، دلیل کاهش واردات افزایش قیمت تمام شده آهن‌آلات در خارج از کشور نسبت به قیمت تمام شده کالای مشابه داخلی بوده  است.
کریمی اذعان داشت: این امر موجب شده تا آهن‌آلات نسبت به مدت مشابه سال قبل بسیار کمتر وارد کشور شود.
وی با اشاره به اینکه مقدار 500 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 165 میلیون دلار از گمرک آستارا ترانزیت خارجی شده است خاطرنشان کرد: این میزان ترانزیت خارجی (ورودی) در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 68 و 27 درصد کاهش داشته است.
سرپرست گمرک آستارا ادامه داد: در پنج ماهه نخست امسال بیش از 250 هزار مسافر از طریق گمرک آستارا تردد کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد کاهش داشته است.
وی متذکر شد: درآمد این اداره در مدت مذکور بیش از 30 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 17 درصد کاهش داشته است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول