اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری:

گمرک فرودگاه شهرکرد مجوز صدور کالا گرفت

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: گمرک فرودگاه شهرکرد مجوز صدور کالا و بار دریافت کرد.

گمرک فرودگاه شهرکرد مجوز صدور کالا گرفت
موسی محمدی گنجه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: صادرات کالا از فرودگاه شهرکرد موجب تسریع در زمان ارسال و کاهش دور زمانی برای صادرکنندگان می‌شود که این امر در روند افزایش میزان صادرات کالا از این استان بسیار تأثیرگذار است.
وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان، گفت: با توجه به قابلیت‌ها و امکانات این استان با برنامه‌ریزی مدون و صحیح می‌توان شاهد افزایش کالاهای صادراتی از این استان و در نتیجه حرکت در مسیر توسعه استان را بیش از پیش شاهد بود.
محمدی گنجه‌ای ادامه داد: خدمات‌رسانی به فعالان اقتصادی و صادرکنندگان از جمله اهداف ایجابی در صدور مجوز برای صادرات کالا از فرودگاه شهرکرد محسوب می‌شود.
مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش بسته‌بندی کالا در کسب جایگاه مناسب در بازارهای خارجی از سوی تولیدکنندگان و تجار این استان، گفت: با هماهنگی و همکاری فعالان اقتصادی و مدیران اجرایی در صنعت بسته‌بندی کالاهای صادراتی بهبود و در نهایت توسعه صادرات این استان را به دنبال خواهد داشت.
وی در ادامه بر ضرورت توجه بیش از پیش بر تولید و حمایت از تولیدکنندگان در جامعه تأکید کرد و گفت: برهمین اساس اداره گمرک استان با اجرای طرح‌های ترخیص نسیه، ضمانتنامه بانکی و طرح انبار اختصاصی گام موثری را در راستای حمایت از تولیدکنندگان دارد.
محمدی گنجه‌ای به اهمیت نقش گمرک در نظام اقتصادی کشور اشاره و بیان داشت: امروزه نقش گمرک در نظام اقتصادی کشور هر روز پیش از پیش مورد توجه سیاستگذاران اقتصادی کشور قرار می‌گیرد از این رو توجه به ایجاد زیرساخت‌های اصولی در این ارتباط باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.
وی افزود: در نظام پیچیده بین‌المللی و در شرایطی که پیشرفت‌ها بدون وقفه در عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی همواره در حال ایجاد تغییرات در مناسبات اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی بین کشورهاست، نقش گمرک در اعمال سیاست‌های بازرگانی به عنوان مرزبان اقتصادی و تأمین‌کننده بخشی از درآمدهای دولت خلاصه نمی‌شود.
مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری از گمرک به عنوان یکی از اهرم‌های تسریع‌کننده در روند توسعه کشور نام برد و گفت: گمرک در سرمایه‌گذاری و حمایت از صنایع نوپای داخلی، انتقال دانش فنی، تنظیم عرضه و تقاضا، تثبیت قیمت‌ها، ایجاد تعادل در تراز پرداخت‌ها، ایجاد اشتغال و سایر عوامل تسهیل‌کننده رشد و توزیع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نقش و تأثیر بسزایی دارد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول