اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت تجاری، اقتصادی داغستان خبر داد:

توزیع کالاهای ایرانی در کشورهای استقلال یافته بدون هزینه گمرک

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت تجاری، اقتصادی داغستان گفت: کشور داغستان آمادگی دارد بدون هزینه گمرگ تمام محصولات تولیدی ایران را در بازارهای کشورهای استقلال یافته توزیع کند.

توزیع کالاهای ایرانی در کشورهای استقلال یافته بدون هزینه گمرک
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، قربان عبدالکریم اف ظهر امروز در حاشیه بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایرن با در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: هدف ما  از حضور در ایران صرفاً جذب محصولات برای بازار داغستان نیست بلکه می‌خواهیم نقش میانجی را بین محصولات ایرانی و بازار کشورهای استقلال یافته ایفا کنیم.
وی افزود: علاوه بر تراکتور، داغستان خواهان حضور صنعت ایران در بازار داغستان و به تبع آن در بازار تمام کشورهای همسایه این کشور است.
وی با اشاره به اینکه داغستان آمادگی دارد بدون هزینه گمرک تمام محصولات تولیدی ایران را در بازارهای یاد شده ارائه و توزیع کند، گفت: این بازار، بازاری عظیمی است که قابلیت سرمایه‌گذاری از هر لحاظ را دارد تا باعث افزایش روابط بین کشورهای دوست و مسلمان استقلال یافته شوروی سابق و ایران باشد.
عبدالکریم‌اف اضافه کرد: در این میان درخواست احداث کارخانه مشترک ایرانی و داغستانی تولید تراکتور به مقامات ایرانی و گروه صنعتی تراکتورسازی ایران ارائه شد.
وی ضمن تاکید بر تصریح در انجام اقدامات اولیه برای تحقق این امر گفت: مقامات و مسئولان داغستانی خواهان احداث این کارخانه در اسرع وقت در این کشور هستند.
عبدالکریم اف از مسئولان صنعتی ایران، استان و گروه صنعتی تراکتورسازی ایران دعوت کرد تا در نمایشگاه تخصصی که بزودی در کشور تابعش برای شناساندن محصولات ایرانی  برگزار می شوند حضور فعال و گسترده داشته باشند تا مقدمات افزایش تبادلات بین دو کشور و کشورهای منطقه فراهم شود.
در نشست مشترک بین هیئت داغستانی و مدیران گروه صنعتی تراکتورسازی ایران رایزنی‌های در مورد نحوه همکاری برای راه‌اندازی خط مونتاژ، تبادل کارشناسان لازم برای بررسی زمین‌های کشاورزی به صورت علمی، اقدامات بانکی و ... صورت گرفت که این رایزنی‌ها در پایان منجر به امضای تفاهمنامه بین مدیران تراکتورسازی و هیئت داغستانی شد.
هیئت تجاری، اقتصادی جمهوری داغستان متشکل از تجار و کارشناسان این کشور طی دو روز حضور در تبریز با استاندار آذربایجان شرقی دیدار و از بسیاری واحدهای صنعتی و تولیدی استان از جمله گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، موتورسازان، ایدم و ... بازدید داشتند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول