اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات گیلان خبر داد:

درآمد 161 میلیارد تومانی گمرکات گیلان

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات گیلان از درآمد 161 میلیارد تومانی گمرکات این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

درآمد 161 میلیارد تومانی گمرکات گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، محمد بهبودآهنی ظهر امروز در جلسه گمرکات این شهرستان با اشاره به کسب درآمد گمرکات گیلان اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون گمرکات گیلان 161 میلیارد و 418 میلیون تومان در آمد کسب کرد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: در این مدت 169 میلیون و 273 هزار و 980 دلار کالا با وزن 287 هزار و 985 تن از گمرکات انزلی، آستارا و حسن‌رود گیلان به کشورهای مختلف نظیر آذربایجان، روسیه، امارات، عراق و غیره صادر شده است.
به گفته ناظر گمرکات گیلان این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 48 درصد و به لحاظ وزن 23 درصد افزایش نشان میدهد.
این مسئول عمده کالای صادر شده در این مدت را محصولات نباتی، مصنوعات سنگ، گچ، سیمان، سرامیک، شیشه و محصولات  معدنی و... عنوان کرد.
بهبود‌آهنی به وضعیت ترانزیت گمرکات استان اشاره کرد و افزود: در مدت مذکور مقدار 226 هزار و 103 تن کالا با ارزش 238 میلیون 390 هزار و 462 دلار در گیلان ترانزیت شد.
وی عمده کالای ترانزیت شده از گمرکات گیلان را شامل آهن و مفتول کلاف، تخته و بنزین ذکر کرد و ابراز داشت: از کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان به گمرک انزلی وارد و از گمرکات مرزی باشماق و دوغارون به عراق و افغانستان ترانزیت شده است.
این مسئول این مقدار ترانزیت کالا را از نظر وزن 17 درصد کاهش و به لحاظ ارزش 21 درصد با افزایش اعلام کرد.
ناظر گمرکات گیلان تصریح کرد: همچنین در پنج ماهه نخست امسال 145 هزار و 125 نفر از مرزهای گیلان وارد کشور شدند که این تعداد افراد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد کاهش داشته است.
بهبود آهنی تعداد مسافران خروجی از کشور از طریق مرزهای استان را 151 هزار و 258 نفر عنوان کرد و گفت: این رقم نسبت به پنج ماهه نخست سال گذشته 22 درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به میزان واردات کالا در مدت مذکور اذعان داشت: در این مدت بیش از یک میلیارد و 545 میلیون و 666 دلار کالا با وزن دو میلیون و 268 هزار و 836 تن از طریق گمرکات استان وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش شش درصد افزایش و به لحاظ وزن 10 درصد کاهش داشته است.
مدیرکل گمرک انزلی آهن و ماشین‌آلات، چوب و وسایل برقی و صنعتی و محصولات شیمیایی را از جمله کالای وارداتی از کشورهای روسیه، قزاقستان و اکراین به گیلان برشمرد. 
به گفته وی، در مدت مذکور تعداد 110 هزار و 639 دستگاه کامیون در گمرک بارگیری شده و تعداد 740 فروند کشتی به مرزهای آبی استان وارد شده‌اند که این تعداد به ترتیب 23 و 19 درصد کاهش داشته است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول