اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

احداث گمرک در محدوده خداآفرین در ارس

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: احداث گمرک در محدوده خداآفرین در ارس به عنوان یکی از اهرم‌های تسریع‌کننده روند توسعه ‌در سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، ‌تنظیم عرضه و تقاضا و ایجاد اشتغال نقش به‌سزایی دارد.

احداث گمرک در محدوده خداآفرین در ارس
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از دفتر ارتباطات مردمی این نماینده مجلس، ارسلان فتحی‌پور در حاشیه مراسم افتتاح گمرک خداآفرین اظهار کرد: منطقه خداآفرین از توانمندی‌های بسیار بالایی برای تجارت خارجی برخوردار است و با احداث گمرک خداافرین و آغاز به فعالیت آن، این منطقه به یک منطقه بین‌المللی مهم مورد توجه کشورهای همسایه تبدیل خواهد شد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: حل مشکل اشتغال‌ اهالی منطقه در قالب طرح‌های تولیدی، صنعتی و معدن در اولویت قرار دارد.
وی افزود: گمرک در توسعه و اقتصاد مناطق آزاد کشور نقش کلیدی دارد و ‌نقش گمرک از جنبه‌های مالی و تأمین بخشی از درآمدهای عمومی دولت، جنبه‌های‌ حمایتی و اعمال برخی محدودیت‌ها، افزایش یا کاهش تعرفه‌ها و... همچنین جنبه فرهنگی و گسترش ارتباطات فرهنگی در کنار جلب گردشگران و جهانگردان بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: احداث گمرک در محدوده خداآفرین در ارس به عنوان یکی از اهرم‌های تسریع‌کننده روند توسعه ‌در سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، ‌تنظیم عرضه و تقاضا و ایجاد اشتغال نقش به‌سزایی دارد.
نماینده کلیبر و هوراند در مجلس با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته در احداث این گمرک عنوان داشت: امید است با استمرار حمایت‌های صورت گرفته این گمرک بتواند منشأ اثرات مفید و سازنده‌ای در این شهرستان بوده و رونق بیش از پیش اقتصاد و تجارت این شهرستان را موجب شود.
وی، راه‌اندازی این گمرک را  گام بسیار مهمی در زمینه فراهم کردن زمینه‌های لازم برای ایجاد سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف و  تشویق سرمایه‌گزاران ذکر کرد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، منطقه خداآفرین را یکی از مناطق مستعد استان آذربایجان‌شرقی برشمرد که به دلیل هم‌مرزی و همسایگی با کشورهای آسیای میانه از اهمیت ویژه برخوردار است.
فتحی‌پور گفت: خداآفرین به دلیل واقع شدن در منطقه آزاد تجاری ارس یکی از مناطقی است که امکان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در طرح‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری در آن فراهم است.
وی تصریح کرد: این شهرستان با قابلیت‌های بالقوه در بخش کشاورزی به دلیل واقع شدن در حوزه سد بزرگ خداآفرین و رودخانه ارس مستعد برای کشاورزی و دامداری به صورت مکانیزه و صنعتی همچنین ایجاد صنایع تبدیلی فرآورده‌های لبنی و گوشتی بوده و فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاران از مزایای ویژه مناطق آزاد ارس است که در این خصوص مسئولان شهرستان و منطقه آزاد تجاری ارس آماده ارائه تسهیلات و تمهیدات ویژه برای سرمایه‌گذاری هستند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: شهرستان خداآفرین با دارا بودن جاذبه‌های بکر گردشگری، تنوع آب و هوایی، جنگل‌های بکر ارسباران، آثار تاریخی از شهرهای مهم استان در جذب گردشگران داخلی و خارجی است.
گمرک مرکز خداآفرین منطقه آزاد ارس با حضور رئیس کل گمرکات کشور، معاون استاندار آذربایجان‌شرقی،فرماندار خداآفرین، نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس در کمپ خداآفرین منطقه آزاد ارس با 30 میلیارد ریال احداث شد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول