اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مهر ماه سال‌جاری صورت می‌گیرد؛

افتتاح هنرستان شهید شهریاری در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در مهر ماه سال‌جاری بزرگ‌ترین هنرستان فنی و حرفه‌ای با نام شهید مجید شهریاری در زنجان افتتاح می‌شود.

افتتاح هنرستان شهید شهریاری در زنجان
امیر نظری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به اینکه یکی از کارهای بزرگی که آموزش و پرورش پیگیری می‌کند تحول بنیادین در نظام آموزشی است، اظهار داشت: تحول بنیادین از دو سال پیش هم در ساختار و هم در محتوای آموزش و پرورش آغاز شده است.
وی با بیان اینکه تحول ساختاری آموزش و پرورش را از مهر ماه شاهد خواهیم بود، افزود: برای تغییر در کتب درسی باید به صورت پلکانی حرکت کرد و امکان تغییر یک دفعه وجود ندارد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه تحول بنیادین درسی از مهر ماه سال‌جاری در مدارس ابتدایی در 100 درصد کتب پایه نخست صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: برای اینکه در بحث تغییر کتب درسی پایه نخست موفقیت حاصل شود یک هزار و 200 نفر از معلمان این مقطع در تابستان آموزش‌های لازم را دیده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: یکی از موضوع‌های مهم مورد تاکید در سال تحصیلی جدید و برنامه پنجم توسعه توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.
نطری با بیان اینکه در پایان برنامه پنجم توسعه 50 درصد آموزش‌ها در کشور به صورت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خواهد بود، تصریح کرد: لازمه تحقق شعار یک جوان، یک حرفه و یک شغل توجه به بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه کشور آلمان به عنوان یکی از کشورهای توسعه یافته 70 درصد آموزش هایش به صورت فنی و حرفه‌ای است، خاطر نشان کرد: امسال در کشور 45 درصد آموزش‌ها به صورت فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود تا زمینه و بستر لازم برای اشتغال در بین جوانان ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 52 رشته فنی و مهندسی در دانشگاه‌های کشور ویژه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای وجود دارد، یادآور شد: افتتاح هنرستان شهید شهریاری بزرگ‌ترین هنرستان استان زنجان امتیاز ویژه‌ای برای هنرجویان فنی و حرفه‌ای است.
نظری با بیان اینکه امسال موضوع دیگری که مورد توجه قرار گرفته بحث ریشه کنی بی‌سوادی است، خاطر نشان کرد: با ادغام نهضت سوادآموزی با آموزش و پرورش امسال از همه ظرفیت‌های بخش غیر دولتی و دولتی برای ریشه کنی بی‌سوادی استفاده می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در سال‌جاری پیش بینی می‌شود که تعداد 14 هزار نفر از بی‌سوادان استان با سواد می‌شوند، تصریح کرد: اگر بخش خصوصی مشارکت کند در شهر برای با سواد کردن افراد بی‌سواد مبلغ 300 هزار تومان و در روستاها مبلغ 380 هزار تومان برای کسی که یک نفر را با سواد کند هزینه پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه پایان برنامه پنجم توسه پایان بی‌سوادی در سراسر کشور است، افزود: ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان زنجان در دو سال آینده تحقق می‌یابد.
نظری با بیان اینکه یکی از کارهای بزرگ در وزارت آموزش و پرورش در سال‌های اخیر توجه به معنویات، ارزش‌ها و اخلاق در کشور است، خاطر نشان کرد: در سال گذشته 10 هزار مدرسه قرآنی راه‌اندازی شده و امسال نیز 10 هزار مدرسه دیگر راه‌اندازی می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان به طرح همگام با قرآن در مدارس نیز اشاره کرد و افزود: امسال 42 هزار دانش‌آموز در 450 مدرسه هر روز درس خود را با تلاوت قرآن کریم آغاز می‌کنند.
وی به اردوهای راهیان نور  نیز اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری 14 هزار نفر از دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.
نظری خاطر نشان کرد: امسال اعزام دانش آموزان از 15 مهر ماه آغاز و تا پایان دی ماه ادامه دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: یکی از موارد دیگری که آموزش و پرورش در دستور کار دارد سامان‌دهی نیروها به منظور ارتقای کیفیت و بهره‌وری است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول