اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهار:

مدیران متخلف در اختلاس میلیاردی عزل شوند ‌

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بهار گفت: در صورتی که مدیران متخلف در اختلاس میلیاردی تمایلی به استعفا نداشته باشند، باید نسبت به عزل آنها اقدامات لازم صورت پذیرد.

مدیران متخلف در اختلاس میلیاردی عزل شوند ‌
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عظیمی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، قدرت مدیریت نظام را یکی از نقاط قوت آن دانست و افزود: وجود این امر نشان از پویایی و کارآیی مدیریت دینی کشور دارد، اما متأسفانه برخی مواقع وقوع بعضی اتفاقات، ضربه‌ای به توانمندی و پویایی این مدیریت وارد می‌کند.
وی با اشاره به اینکه مدیریت اقتصادی، یکی از عرصه‌های مهم مدیریت در ساختار کشور به شمار می‌رود، گفت: در مدیریت اقتصادی نیز نظام بانکداری و پولی به مثابه نظام گردش خون در بدن انسان، می‌تواند موجب سلامت یا بروز آسیب‌های فراوانی در ساختار اقتصادی کشور شود.
امام جمعه شهرستان بهار در ادامه به مسئله اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی در نظام بانکی کشور پرداخت و افزود: این فاجعه یکی از آسیب‌ها و چالش‌های بزرگی است که تضعیف مدیریت اقتصادی و در مجموع مدیریت کلان نظام اسلامی را در پی دارد.
به گفته وی، بانک یکی از مؤسساتی است که به لحاظ ویژگی‌های خاص خود، به روز و آن‌لاین مدیریت می‌شود به این صورت که باید آخر وقت اداری، تمام معادلات مدیریتی هر شعبه بسته شود، به همین دلیل مدیریت بانکی در عرصه مدیریت اقتصادی کشور یکی از به روزترین مدیریت‌ها است.
عظیمی‌زاده با اشاره به اینکه وجود چالش در این نظام مدیریت جای سئوال و ابهامات فراوان دارد، ادامه داد: بنده معتقدم مسئله اختلاسی که با اسناد بانک صادرات به وقوع پیوست نخستین آسیب نظام بانکی کشور نبوده و آخرین آن نیز نخواهد بود.
وی عدم نظارت کافی بر نظام بانکداری را مهم‌ترین آسیب پیش رو دانست و تأکید کرد: عدم وجود نظارت پویا، مستمر و کارآ منجر به ورود افراد صاحب نفوذ و بروز چنین معضلات بزرگی می‌شود.
امام جمعه بهار در بخش دیگری از سخنانش اعتماد مردمی را به عنوان بهترین پشتوانه و بزرگترین سرمایه نظام اسلامی قلمداد کرد و ابراز داشت: اینگونه اتفاقات نه تنها آسیب بزرگی به پشتوانه عظیم نظام اسلامی وارد می‌کند که مردم را به نظام پولی و بانکی و عدم توانایی مدیران اقتصادی نیز بدبین خواهد کرد.
وی با تأکید بر لزوم برخورد مناسب با این فساد بزرگ در نظام بانکی و پولی کشور افزود: از نظر بنده استعفای مدیران عامل بانک‌هایی که در این فساد بزرگ اقتصادی دخیل بوده‌اند، باید به عنوان ساده‌‌ترین و نخستین اقدام، مطرح شود هر چند ممکن است شخص مدیران افراد متدینی باشند اما این مسئله بزرگ معنایی جز عدم توانمندی آنها در انجام وظایف پیش رو ندارد.
عظیمی‌زاده گفت: بهتر است آقایان دست از مقاومت خود برداشته، هر چه زودتر استعفای خود را تقدیم کنند و بیش از این نظام مدیریت اقتصادی و بانکی را زیر سئوال نبرند.
وی خواستار استعفای رئیس بانک مرکزی از مسئولیت خود شد و بیان داشت: این مهم بر هیچ کس پوشیده نیست که بانک مرکزی به عنوان مادر بانک‌های کشور باید از سیستم نظارتی قوی و مناسبی برخوردار باشد.
امام جمعه شهرستان بهار گفت: در صورتی که این مدیران تمایلی به استعفا نداشته باشند، باید نسبت به عزل آنها اقدامات لازم صورت پذیرد.
وی با اشاره به شعار مبارز با فساد مالی توسط رئیس جمهور، این موضوع را شعار مقدسی خواند و خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید به منظور اجرایی شدن این شعار، با وزیر اقتصاد برخورد لازم را داشته باشد.
عظیمی‌زاده تأکید کرد: در صورت بی‌توجهی به برخورد با وزیر اقتصاد از سوی رئیس‌ جمهور، لازم است که نمایندگان مردم در خانه ملت استیضاح وی را در دستور کار خود قرار دهند.
وی در ادامه سخنانش اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی را فاجعه بزرگی در نظام بانکی کشور خواند که عدد و رقم آن نیز گیج‌کننده است.
امام جمعه شهرستان بهار گفت: همه تصمیم‌گیرندگان در نظام اقتصادی کشور باید بدانند که سرمایه عظیم اعتماد مردمی در نظام به سادگی به دست نیامده که به راحتی و با بی‌لیاقتی و خواب خرگوشی برخی مدیران از دست رود.
وی ادامه داد: بر فرض اینکه، تمام این پول توسط دستگاه قضایی به نظام بانکی کشور بازگردد اما باید دید آیا اعتماد مردمی نیز به همین سادگی بازگشتنی خواهد بود؟
عظیمی‌زاده ضمن تشکر از وزارت اطلاعات و افراد مؤثر در کشف این اختلاس بزرگ افزود: وقتی انسان با انتقادها و اعتراضات مردم مواجه می‌شود، پاسخ مناسبی برای ارائه ندارد مگر اینکه به زودی شاهد برخورد قانونی سریع و شایسته با این تخلف بزرگ باشیم.
وی تصریح کرد: بهتر بود بانک صادرات بیش از اینکه برای سپرده طلای خود تبلیغ کند، مقداری از این مبلغ را صرف انجام روند بهتر و بیشتر در امر نظارت بر مدیران و شعب خود می‌کرد.
امام جمعه شهرستان بهار در پایان گفت: در هر حال امیدواریم از این پس دستگاه نظارتی و بانک مرکزی با عملکرد بهتر و آگاه‌تر خود، نظام افسارگسیخته بانکی کشور را کنترل کنند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول