اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

فارس گزارش میدهد

نامه جهرمی به بورس درباره آثار اختلاس بر عملکرد مالی بانک صادرات

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بانک صادرات با اعلام روایت رسمی از اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی گفت: این رویداد تاثیری بر عملکرد مالی و پیش‌بینی آتی سود بانک صادرات ایران نخواهد گذاشت،

نامه جهرمی به بورس درباره آثار اختلاس بر عملکرد مالی بانک صادرات
به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس،‌ چند روز بعد از غائله اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی و انعکاس آن در رسانه ها ، سهام بانک صادرات و چند بانک دیگر با کاهش قیمت و تشکیل مقطعی صف های فروش و البته حمایت و جمع آوری روبرو شدند.
این موضوع در حالی ادامه دارد که مدیرعامل بانک حاضر در بورس و  مشمول اصل 44 صادرات که در کانون این جریان است، بعد از اطلاع رسانی از طریق رسانه ها، روایت و نظر رسمی خود را اعلام کرد.
وی با توجه به ماده 12 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و لزوم اطلاع رسانی رویدادهای مهم، با ارسال نامه ای‌ به مدیریت نظارت بر ناشران اوراق بهادار سازمان بورس، شفاف سازی کرد .
محمد جهرمی اعلام کرد: با توجه به کشف سوء استفاده مالی مربوط به 7 بانک کشور در استان خوزستان، توسط حسابرسان و بازرسان داخلی بانک صادرات ایران، اسناد و مدارک مکشوفه حاکی از این است که گروه سوء استفاده کنندگان با تبانی برخی کارمندان بانک‌ها و با استفاده از نام، عنوان و اسناد بانک اقدام به گشایش اعتباری مدت‌دار و نقد کردن آن نموده‌اند. مطابق بررسی‌های بعمل آمده اسناد مذکور جعلی و فاقد پیشتوانه است. لذا بانک از این بابت تعهدی در مقابل تعهدات جعلی ایجاد شده ندارد. بدیهی است به منظور رسیدگی به بزه های ارتکابی توسط اشخاص مذکور موضوع از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرده : با عنایت به اینکه تاکنون هیچ وجهی از بانک صادرات ایران خارج نشده است معهذا به منظور جلوگیری از بروز خسارت‌های احتمالی، اقدامات احتیاطی در خصوص توقیف اموال و دارای‌های شناخته شده سوء استفاده کنندگان، صورت گرفته که پوشش دهنده خسارت‌های احتمالی خواهد بود.
به گفته جهرمی با امعان نظر به اینکه این رویداد تاثیری بر عملکرد مالی و پیش‌بینی آتی بانک صادرات ایران نخواهد گذاشت، مالا" تعدیلی در سود هر سهم EPS پیش‌بینی شده برای سال مالی 90 متصور نیست.

به گزارش فارس،‌ بانک صادرات که اواخر  سال گذشته سرمایه اسمی خود را از بیش از هزار و 680 به بیش از 2 هزار و 16 میلیارد تومان افزایش داده، نخستین پیش بنی سود هر سهم سال مالی 90 را با سرمایه جدید 293 ریال اعلام کرده است.
این پیش‌بینی در مقایسه با پیش‌بینی سال مالی جاری که به ازای هر سهم 221 ریال سود پیش بینی شده با افزایش 8درصدی سود حاصل از تسهیلات اعطایی، کاهش 21 درصدی سود پرداختی به سپرده‌‌های سرمایه‌گذاری افزایش 25درصدی سود پس از کسر مالیات مواجه شده است.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول