اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت داخلی ‌مجلس در گفت‌وگو با فارس:

7 بانک دیگر در اختلاس بانک صادرات سهیم‌اند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت داخلی و سیاست خارجی مجلس گفت: بر‌اساس اعلام منابع هفت بانک دیگر در اختلاس بانک صادرات سهیم هستند.

7 بانک دیگر در اختلاس بانک صادرات سهیم‌اند
حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسین ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در مورد اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی بانک صادرات اظهار داشت: 3 هزار میلیارد تومان را افراد متخلف یک شبه نبرده‌اند و با برنامه دست به تخلف زده‌اند و باید مسئولان امر از جمله بانک مرکزی در مقابل این موضوع پاسخ دهند.
وی از احضار رئیس کل بانک مرکزی و مسئولان بانکی و وزیر اقتصاد به مجلس خبر داد و افزود: کشف این تخلف از سوی سازمان بازرسی کل کشور اقدام ارزشمندی است، البته باید قبل از آن خود بانک‌ها سیستم نظارتی داشته باشند.
نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی در مورد رشد بانک‌های خصوصی در کشور گفت: ایجاد بانک‌های خصوصی کار خوبی است اما سرعت ایجاد آن جای نگرانی دارد و سیستم نظارت قوی باید بر آن حاکم باشد.
ابراهیمی افزود: اگر تخلفات بانکی ادامه یابد در آینده دچار بی‌اعتمادی خواهیم شد، زیرا تاکنون مردم اعتماد داشتند که بانک‌ها جای مطمئنی برای نگهداری پول هستند و بر اساس مصوبه‌ای که به تایید شورای نگهبان رسید بانک‌ها اسلامی شدند و نباید مشکلات این چنینی را شاهد باشیم.
وی تاکید کرد: اختلاس صورت گرفته از محل پول مردم است و به هر حال مجموعه‌ای خلاف کرده که زیر نظر دولت است و قطعا مجلس و مردم خواستار برخورد با متخلفان هستند.
عضو کمیسیون مناطق محروم مجلس شورای اسلامی خواستار پاسخ شفاف‌تر متصدیان بانک‌ها به ویژه بانک مرکزی در مقابل اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی بانک صادرات شد و تاکید کرد: گفته می‌شود هفت بانک دیگر در این کار مشارکت داشته‌اند.
ابراهیمی افزود: در دنیا یک اختلاس صورت می‌گیرد، نخست وزیر استعفا می‌دهد و موضوع بانک صادرات چیز کوچکی نیست و باید بررسی دقیق شود.
وی یادآور شد: با همین پول اختلاس تعدادی کارخانجات دولتی خریداری شده و این موضوع رسیدگی به پرونده را ضروری‌تر کرده است.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول