اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد؛

نبض زیربنایی‌ترین بخش راه‌آهن در چنگ اختلاس‌کنندگان 3 هزار میلیاردی

خبرگزاری فارس: جمعی از کارکنان خط و ابنیه فنی راه‌آهن آذربایجان‌ اعلام کردند: نبض زیربنایی‌ترین بخش راه‌آهن در چنگ اختلاس‌کنندگان 3 هزار میلیارد تومانی است.

نبض زیربنایی‌ترین بخش راه‌آهن در چنگ اختلاس‌کنندگان 3 هزار میلیاردی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صبح امروز جمعی از کارکنان خط و ابنیه فنی راه‌آهن آذربایجان برای بار دوم در دفتر تبریز فارس حضور یافتند و اعلام کردند: چندی پیش خبری مبنی بر اختلاس 2.7 میلیارد دلاری( 3 هزار میلیارد تومانی) از بانک صادرات بر روی سایت‌های خبری درج شد که شخصی به نام ( م- خ) صاحب شرکت سرمایه‌گذاری( ا- آ) با ترفندهای مختلف اقدام به چنین اختلاس هنگفت و شرمساری که در تاریخ انقلاب اسلامی بی‌سابقه بود، کرده است.
آنان افزودند: فرد مذکور در جریان خصوصی‌سازی فعالیت نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن را عهده‌دار شد که با همه دارایی‌های این قسمت اعم از نیروی انسانی، تجهیزات، ملک و ... با شرایط اقساط 10 ساله به صورت مذاکره صاحب شد، حال این سئوال پیش می‌آید که این واگذاری چگونه به صورت مذاکره بوده است و نیز قیمت‌گذاری دارایی‌های مذکور بر چه اساسی بوده و آیا این قیمت‌گذاری واقعی بوده یا خیر.
کارکنان خط و ابنیه فنی راه‌آهن آذربایجان تصریح کردند: به هر حال این طور به نظر می‌رسد که فرد مذکور با فرصت‌هایی که در اختبار وی قرار گرفته توانسته است چنین اختلاسی را انجام داده باشد اما واگذاری خط و ابنیه راه‌اهن نیز از این فرصت‌هاست که توسط سازمان خصوصی‌سازی به این شخص اهدا شده است.
آنان در ادامه خاطرنشان کردند: حال باید در جریان تحقیقات مربوط به اختلاس مذکور کیفیت واگذاری قسمت خط و ابنیه فنی راه‌آهن نیز بررسی شود که خلاف‌های صورت گرفته که کم‌تر از این اختلاس نیست بیش از پیش روشن شود که در صورت سهل‌انگاری، صنعت حمل و نقل ریلی که بنیان توسعه اقتصادی مملکت است را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد پس حساسیت قضیه این خصوصی‌سازی که باعث نابودی پرسنل این بخش راه‌آهن که زیربنایی‌ترین قسمت راه‌آهن است بیش از پیش روشن می‌شود.

*بلاتکلیفی کارکنان رسمی خط و ابنیه راه‌آهن آذربایجان
کارکنان رسمی خط و ابنیه راه‌آهن از زمان تحویل به بخش خصوصی در بلاتکلیفی به سر می‌برند.
جمعی از کارکنان امور نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌‌آهن منطقه آذربایجان صبح امروز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در تبریز اعلام کردند: از زمانی که فعالیت نگهداری خط و ابنیه راه‌آهن از سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شده است، کارکنان رسمی با بالای 15 سال خدمت سنوات در بلاتکلیفی به سر می‌برند.
آنان تصریح کردند: عدم تمکین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از اجرای ماده 21 قانون مدیریت خدمات کشوری که در فروردین 89 توسط هیئت وزیران بازبینی و به ارگان‌‌ها و موسسات دولتی ابلاغ شده بدون در نظر گرفتن ماده 21 قانون و آیین‌نامه اجرایی آن مدیریت خدمات کشور( نظر خواهی از پرسنل رسمی کشوری با اولویت تعیین شده از طرف کارمندان رسمی) مار از مزایای قانونی آن محروم کرده است.
کارکنان امور نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن منطقه آذربایجان تصریح کردند: واگذاری فعالیت نگهداری خط و ابنیه راه‌آهن به بخش خصوصی از طریق مذاکره در تاریخ هفت اردیبهشت سال گذشته توسط راه‌آهن بدون اینکه کارکنان رسمی کوچک‌ترین اطلاعی داشته باشند و این عمل کاملا مغایر ماده 21 قانون خدمات کشوری است.
آنان معتقد هستند، کارکنان رسمی این قسمت که از قانون مدیریت خدمات کشوری تبعیت می‌کند هم اکنون راه‌آهن جمهوری اسلامی از محل اعتبارات بودجه کشوری مصوب مجلس شورای اسلامی وجوه مربوط به حقوق کارمندان رسمی را از دولت وصول می‌کند ولی پرداخت حقوق پرسنل رسمی (ما کارکنان را) به شرکت خصوصی محول کرده است و متاسفانه از آن منافع برای پرداخت پاداش و مزایا پرسنلی که تا یک سال قبل همکار ما محسوب می‌شدند استفاده می‌کند که متاسفانه ما را از همه مزایا و پاداش و غیره محروم کرده است.
کارکنان امور نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن منطقه آذربایجان در بخش دیگری از مشکلات خود خاطر نشان کردند: با توجه به کسورات کارکنان رسمی که از اول به حساب سازمان بازنشستگی واریز شده و این سازمان فقط راه‌آهن را به عنوان ارگان دولتی می‌شناسد واریز و از پذیریش بازنشستگانی که تابع قانون خدمات کشوری است و از طریق شرکت بازنشسته و معرفی می‌شوند، خودداری می‌‌کنند که همکاران در بلاتکلیفی به سر می‌برند.
آنان با بیان اینکه به اتفاق کارکنان رسمی شرکت بالای 15 سال خدمت سنوات داشته و هم اکنون از زمان تحویل به بخش خصوصی در بلاتکلیفی به سر می‌برند از راه‌آهن خواستند نسبت به تعهدی که به ما کارکنان رسمی اداره خط و ابنیه فنی که از ارکان زیربنایی و اصلی بوده و در زمیتان و تابستان زیر سوز سرما و  گرما در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور کار می‌کنند عمل کرده و ما را از بلاتکلیفی رهایی دهد.
کارکنان امور نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن منطقه آذربایجان همچنین تاکید کردند: طبق توافق راه‌آهن و شرکت باید شرکت نیز به مدت پنج سال تابع مقررات راه‌آهن عمل کند متاسفانه در طی این 15 ماه گذشته عمل نکرده و عملکرد شرکت از هر لحاظ هیچ سنخیتی با مقررات و پرداختی‌های راه آهن نداشته و در این مدت بالغ بر 25 میلیون ریال راه اهن به عناوین مختلف به پرسنل خود پرداخت کرده در صورتی که شرکت در جواب پرسنل خود مبنی پر پرداخت آن مزایا عنوان می‌کند من شرکت خصوصی هستم و تابع قوانین خاص خودم می‌باشم.
آنان در بخش دیگری از رنجنامه خود اظهار داشتند: صندوق پس‌انداز راه آهن از بدو تاسیس از تمام کارکنان عضو آن در هر ماه 50 درصد کارفرما و 50 درصد سهم از حقوق پرسنل کسر و از آن منابع برای رفع احتیاج به طور وام پرداخت و قریب به چهار سال است ما کارکنان از مزایای آن محروم و حتی موجودی و سود آن را پرداخت نمی‌کند در صورتی که پرسنل راه‌آهن از تمام مزایای آن تا به حال برخوردارند.
کارکنان در پایان خواستار رسیدگی سریع به وضعیت خود شده و اعلام کردند که از مسئولان امر می‌خواهیم وضعیت ما در سایه اختلاس قرار نگرفته و این امر هم مورد بازبینی قرار گیرد تا کارگران زحمتکش که در معاش خود به شدت با دشواری روبه‌رو هستند، شرمنده خانواده‌های خود نشوند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول