اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم محلات در مجلس در گفت‌وگو با فارس:

مسئولان بانکی به جای پاسکاری عامل اختلاس، پشت پرده را افشا کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس گفت: مسئولان بانکی به جای پاسکاری عامل اختلاس، پشت پرده را افشا کنند.

مسئولان بانکی به جای پاسکاری عامل اختلاس، پشت پرده را افشا کنند
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: متاسفانه اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی که در بانک صادرات اتفاق افتاد یک واقعه غیرقابل تحمل و غیر قابل توجیه است.
وی با اشاره به پاس‌کاری مسئولان بانکها به یکدیگر تصریح کرد: ‌این پاس‌کاری‌هایی‌‌ که امروز بانک مرکزی، بانک صادرات و برخی از بانک‌ها می‌کنند؛ نمی‌تواند رافع مسئولیت آنها باشد، رئیس بانک مرکزی اعلام می‌کند که ما هشدار داده بودیم، هشدار دادید چه اقدام عملی انجام دادید؟ این سخنان رافع این مسئولیت بانک مرکزی و بانک صادارت نیست.
 
* هویت اختلاس‌کنندگان مشخص شود
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس با تاکید بر اینکه اصل اختلاس از سوی بانک مرکزی و صادرات پذیرفته شده است، ادامه داد: متاسفانه تاکنون عوامل پشت پرده این اختلاس، عاملین اختلاس، هویت اختلاس‌کنندگان و وابستگی آنها به صورت روشن برای افکار عمومی که منتظر اطلاعات شفاف هستند، روشن نشده که این مسئله موجب ایجاد موجی از شایعات در فضای کشور شده است.
سلیمی گفت: انتظار این است که به صورت شفاف و سریع وابستگی اختلاس کنندگان و گرایش آنها و اسامی آنها اعلام و افکار عمومی اقناع شود.
وی با بیان اینکه گفته می‌شود این اختلاس بزرگ‌ترین اختلاس بعد از انقلاب اسلامی است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دولت شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی را می‌دهد و‌ شایعاتی مبنی بر حمایت برخی از افراد نفوذی دولت در حمایت معنوی اختلاس کنندگان به گوش می‌رسد باید دولت در این ‌ارتباط‌ وارد میدان شده و با عاملان این اختلاس برخورد کند.
 
* برخورد قاطع صورت گیرد‌
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس گفت: مواردی نیز در گذشته بوده که مفسد اقتصادی اعدام شده‌اند و از آنجا که این مفسدان کیان کشور را هدف قرار داده، مال ملت را به یغما برده و باعث بی‌اعتمادی به نظام اسلامی شدند باید چنین مجازاتی برای آنها در نظر گرفت و اجازه نداد چنین افرادی نظام اسلامی را به سو‌ء مدیریت متهم کنند.
سلیمی با تاکید بر ضرورت برخورد سریع با اخلال‌کنندگان امنیت اقتصادی کشور بیان داشت: اخلال کنندگان در امنیت اقتصادی کشور  مانند سایر اخلال کنندگان امنیت کشور بوده و هیچ تفاوتی با آنها ندارند، بنابراین انتظار  این است هرچه سریع‌تر برخورد قاطع و سریع و  پشیمان کننده با این افراد صورت گیرد.
 
*سیستم بانکی بازنگری شود‌
وی در ادامه با بیان اینکه این اختلاس ضرورت بازنگری در سیستم بانکی کشور را می‌رساند، گفت: چگونه است که از یک سو مردم برای گرفتن یک وام 500 هزار تومانی از این اداره به آن اداره سرگردان هستند و از این سو اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی اتفاق افتاده است.
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس تاکید کرد: سیستم بانکی کشور بیمار است امروز نیازمندان واقعی برای گرفتن یک وام درگیر بوروکراسی شدید می‌شوند و زمانی که برای گرفتن وام به بانک‌ها مراجعه می‌کنند با کلمه اعتبار و بودجه نیست مواجه می‌شوند.
سلیمی گفت: من به عنوان نماینده مردم دلیجان و محلات ده‌ها نفر از شهروندان دلیجانی و محلاتی را برای گرفتن وام 500 هزار تومانی و یک میلیون تومانی به بانک صادرات معرفی کردم اما هیمن بانک صادرات به آنها گفت بودجه و اعتبار نیست، بانک صادارت چگونه به یک باره  توانسته 3 هزار میلیارد تومان وام بپردازد به راستی آقای جهرمی چگونه جواب مردم را می‌دهد.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول