اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

موسسه تحقیقاتی مارکوئت اینترنشنال گزارش داد:

انجام 485 مورد اختلاس در آمریکا به ارزش 472 میلیون دلار طی یک سال

خبرگزاری فارس: یک موسسه تحقیقاتی اعلام کرد در سال گذشته میلادی 485 مورد اختلاس در آمریکا به ارزش 472 میلیون دلار به ثبت رسیده که نسبت به سال قبل از آن 17 درصد رشد داشته است.

انجام  485 مورد اختلاس در آمریکا به ارزش 472 میلیون دلار طی یک سال
به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس اختلاس از اموال بانک ها و نهادهای دولتی پدیده رایجی درآمریکا محسوب می شود. موسسه تحقیقاتی مارکوئت اینترنشنال هر سال گزارشی مفصل از موارد اختلاس های بیشتر از 100 هزار دلار در این کشور ارائه می کند.
اختلاس بار مالی زیادی را به اقتصاد آمریکا وارد می کند و طی سال های اخیر با سرعتی پرشتاب افزایش داشته است. آمارها نشان می دهد اقتصاد آمریکا در سال 1990 با 100 میلیارد دلار زیان در اثر اختلاس کارمندان بانک ها و نهادهای دولتی مواجه شده و این رقم در سال 2010 به 400 میلیارد دلار رسیده است.
بر اساس جدیدترین گزارش موسسه تحقیقاتی مارکوئت اینترنشنال در سال 2010 بیش از 485 مورد اختلاس بالاتر از 100 هزار دلار در این کشور کشف شد که این رقم نسبت به سال قبل از آن رشد 17 درصدی داشته است. در سال 2009 بالغ بر 415 مورد اختلاس در این کشور به ثبت رسیده بود. کارشناسان آمار واقعی اختلاس ها را بسیار بیشتر از مواردی می دانند که کشف شده و به ثبت رسیده است.
از نظر ارزش نیز اختلاس های انجام شده در آمریکا طی سال 2010 با رشد 13 درصدی نسبت به سال قبل مواجه شده است. ارزش کل اختلاس های انجام شده در این کشور در سال 2010 بالغ بر 472 میلیون دلار بوده که نسبت به رقم 417 میلیون دلاری سال 2009 رشد 13 درصدی داشته است. ارزش بزرگترین اختلاس این کشور در سال 2010 بالغ بر 42 میلیون دلار بوده است که طی آن کارمند زن یک اتحادیه کارگری اقدام به ارائه گزارش های نادرست از صندوق مالی این اتحادیه و برداشت 42 میلیون دلار از محل این صندوق کرده است.
بانک ها بزرگترین قربانیان اختلاس در آمریکا طی سال 2010 شناخته شده اند به طوری که در این سال 85 میلیون دلار از آن ها اختلاس شده است. این رقم معادل 18 درصد کل اختلاس های انجام شده در آمریکا طی این سال بوده است. تعداد موارد اختلاس در بانک نیز 56 مورد اعلام شده است.
این گزارش همچنین کارمندان زن آمریکایی را برای اختلاس مستعد تر دانسته است به طوری که در سال 2010 بیش از 62 درصد اختلاس کنندگان زن بوده اند. در عین حال مردهای اختلاس کننده مبالغ بزرگتری نسبت به زنان اختلاس کرده اند.
موسسه تحقیقاتی مارکوئت اینترنشنال در ادامه به معرفی 10 اختلاس بزرگ انجام گرفته در آمریکا از سال 1900 به این سو پرداخته است. بزرگترین اختلاس کشف شده در این کشور بالغ بر 132 میلیون دلار است که در سال 1997 رخ داده است. شرکت قربانی این اختلاس موسسه غذایی دیلی بوده است.
بر اساس گزارش فارس اگرچه آمار رسمی مربوط به اختلاس در آمریکا ارقام قابل توجهی را شامل نمی شود اما آمار مربوط به کلاهبرداری و فساد مالی در این کشور قابل توجه است. بزرگترین کلاهبرداری این کشور که به بزرگترین کلاهبرداری در جهان نیز محسوب می شود در سال 2009 در وال استریت به ثبت رسید. برنارد مادوف یک کارگزار بورس وال استریت توانسته بود 60 میلیارد دلار از سهامداران و فعالان اقتصادی کلاهبرداری کند.
انتهای پیام//
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول