اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث استان مرکزی عنوان کرد:

غار نخجیر استان مرکزی عامل رونق گردشگری استان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ایجاد زیرساخت‌های اساسی و رونق گردشگری در جوار غار نخجیر این استان از مصوبات موفق سفرهای استانی دولت است.

غار نخجیر استان مرکزی عامل رونق گردشگری استان
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، محمدحسین فرمهینی‌فراهانی  افزود: در قالب مصوبات سفرهای استانی دولت در استان مرکزی با سرمایه گذاری 2 میلیارد ریالی بستر مناسبی از رفاهیات و زیرساخت‌های اصلی گردشگری در جوار این جاذبه طبیعی ایجاد شده که خود عامل مثبتی در جلب رضایت و انگیزه حضور بیشتر گردشگران است.
وی با بیان اینکه غار نخجیر به عنوان جاذبه نادر طبیعی استان به طور متوسط در ایام تعطیل روزانه پذیرای حدود 300 تا یک‌هزار گردشگر و در ایام دیگر 40 تا 90 گردشگر است، تصریح کرد: غار نخجیر استان مرکزی تنها در تعطیلات عید فطر امسال پذیرای دو هزار گردشگر بوده است.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی تاسیسات گردشگری ایجاد شده برای این جاذبه طبیعی کم نظیر از محل مصوبات سفرهای استانی دولت و به وسعت دو هکتار شامل اماکن اقامتی، پارکینگ، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی و خدمات است که بیش از 15 فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده است.
فراهانی یادآور شد: استان مرکزی امسال پذیرای 15 میلیون گردشگر از اماکن تاریخی و طبیعی و مذهبی بوده که یک میلیون و 200 هزار نفر آنان از غار نخجیر دیدن کردند.
 وی اضافه کرد: غار نخجیر استان مرکزی با قدمت 70 میلیون ساله یکی از جاذبه‌های کم نظیر و زیبای این خطه است که در قالب مصوبات سفرهای استانی دولت برای آن مطالعات جامع زیست محیطی نیز انجام شده است.
 انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول