اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری محقق شد؛

رشد 20 درصدی گردشگری در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل سازمان میراث فرهنگی استان زنجان گفت: در طی سال جاری و در دوره‌های اوج سفر میزان مسافران ورودی به استان 20 درصد رشد داشته است.

رشد 20 درصدی گردشگری در استان زنجان
یحیی نقی‌زاده محجوب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: وضعیت گردشگری در استان زنجان نسبت به سال‌های گذشته از رشد مناسب و منطقی برخوردار بوده است.
مدیر کل سازمان میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه میزان گردشگران ورودی به استان زنجان افزایش قابل توجهی داشته است، افزود: در ماه‌های مختلف و در دوره‌های اوج سفر به طور میانگین نسبت به سال گذشته استان زنجان 20 درصد افزایش سفر داشته است.
وی در پاسخ به خبرنگار فارس که آیا افزایش ورود گردشگران و مسافران در همه فصول سال وجود دارد، اضافه کرد: این آمار در برخی از ماه‌ها و روزها دچار نوسان می‌شود.
نقی زاده ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود، با برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و... و اتمام پروژه‌های گردشگری در حال اجرا و بهره‌برداری از آنها در سال‌های آتی شاهد تغییرات چشمگیری در میزان گردشگران ورودی به استان زنجان باشیم.
مدیر کل سازمان میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به برنامه‌های میراث فرهنگی برای روستاهای استان خاطر نشان کرد: روستاهای استان به دلیل داشتن ویژگی‌های جذب گردشگر مورد توجه این سازمان است، که در این زمینه برنامه‌‌‌‌‌های مختلفی در استان اجرا شده است.
وی ادامه داد: برخی از روستاها با داشتن جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، کشاورزی و داشتن آداب و رسوم خاص خود، موسیقی محلی و مناظر زیبا از جمله مناطق مهم گردشگری استان زنجان محسوب می‌شوند.
نقی‌زاده محجوب با اشاره به روستاها‌یی چون سهرین، قروه، دهبهار، خوین، دره‌ سجین، گلابر (ایجرود)، شیلاندر گفت: این روستاها با برخورداری از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی و... از جمله روستاهای زنجان هستند که گردشگران و بازدید کنندگان زیادی را به خود جلب می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید حوزه‌های گردشگری در استان زنجان توانمند شوند، ادامه داد: استان زنجان ظرفیت‌های خوبی در زمینه جذب گردشگر دارد.
مدیر کل سازمان میراث فرهنگی استان زنجان افزود: بیشترین بازدید‌ها در سال جاری از بنای تاریخی رختشویخانه، گنبد عظیم سلطانیه، موزه باستانشناسی ذوالفقاری، موزه مردان نمکی و غار تاریخی کتله خور بوده است.
وی در ادامه به تشکیل نخبگان حامی و دوستداران میراث فرهنگی استان زنجان اشاره کرد و گفت: با توجه به قابلیت علمی و عملی که در گروه نخبگان حامی و دوستداران میراث فرهنگی وجود دارد، همکاری این گروه با سازمان میراث فرهنگی استان به ویژه در عرصه گردشگری می‌تواند، بسیار مفید باشد.
نقی زاده محجوب تاکید کرد: در مدیریت و برنامه‌ریزی در مسائل مختلف گردشگری حضور نخبگان و نظریات آنها کارساز و با ارزش می‌باشد.
وی گفت: بخش‌های خصوصی و دولتی استان زنجان با استفاده از خلاقیت و هم‌فکری نخبگان و دوستداران میراث فرهنگی می‌توانند، با همکاری صحیح و پیوسته، حوزه‌های مختلف گردشگری استان را شکوفا سازند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول