اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردل:

توریسم ورزشی صنعت گردشگری اردل را رونق می‎بخشد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اردل گفت: رونق صنعت گردشگری اردل با توسعه ورزش‌های آبی در این شهرستان تحقق می‎یابد.

توریسم ورزشی صنعت گردشگری اردل را رونق می‎بخشد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فیروز خسروی بعدازظهر امروز در نشست کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان اظهار داشت: با توجه به آبگیری سد کارون 4 می‌توان از ظرفیت این سد برای اشتغالزایی در زمینه‌های تولید پرورش ماهیان سردابی، توسعه بخش کشاورزی و نیز رونق صنعت گردشگری با توسعه ورزش‌های آبی بهره‌برداری کرد.
وی افزود: صنعت گردشگری به‌عنوان یکی از راه‎های جدید و موثر تولید ثروت در اکثر کشورهای رو به توسعه و پیشرفته به شمار می‌آید که از این طریق درآمدهای هنگفتی را کسب می‌کنند.
خسروی با بیان اینکه صنعت گردشگرى پس از صنایع نفت و خودرو درآمدزاترین صنعت در حال حاضر است، گفت: این صنعت در آینده می‌تواند از جایگاه بهتری برخوردار شود و این صنعت در زمینه اشتغالزایى نیز موثر واقع شده است، بطوریکه بنابر نظر کارشناسان با ورود هر گردشگر به کشور چندین شغل جدید را ایجاد می‌کند.
فرماندار شهرستان اردل با اشاره به توریسم ورزشی، گفت: توریست ورزشی به کسی اطلاق می‎شود که برای دیدن یا شرکت در مسابقات ورزشی به‌صورت انفرادی یا گروهی و یا در قالب تور ورزشی به شهر یا کشور دیگری سفر می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه فراهم بودن جاذبه‌های طبیعی خدادادی در یک منطقه یا یک کشور نیز می‌تواند در جذب توریسم ورزشی موثر باشد، گفت: داشتن کوه‌های مرتفع، دریاهای بیکران، مناطق برفگیر، رودخانه‌های خروشان و سایر عوامل دیگر در جذب توریسم ورزشی غیر قابل انکار هستند.
خسروی تصریح کرد: احداث تاسیسات و زیر ساخت‌هاى توریسم ورزشى در کشور به خودى خود باعث ایجاد فضاى شاد و مفرح در کشور و گامى موثر در پر کردن اوقات فراغت اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان خواهد بود که برهمین اساس لازم است تا تمامی مسئولان و بخش خصوصى با همدلى در کنار یکدیگر در این راه قدم بردارند.
وی توسعه باغداری را از دیگر ظرفیت‌های این شهرستان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 13 هزار و 168 هکتار باغات مستعد توسعه در این شهرستان شناسایی شده است که در صورت احیا هر هکتار توان ایجاد یک شغل را دارد .
خسروی تعداد دام‌های سبک و سنگین این شهرستان را 120 هزار راس برشمرد و گفت: با توجه به این ظرفیت شهرستان توان تامین لبنیات شهرستان و در سطح گسترده تر بخشی از استان را دارا است.
وی همچنین از راه اندازی واحد آب معدنی آریا نوش آبسرده اردل خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این واحد تولیدی زمینه اشتغال 200 نفر به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم در این شهرستان فراهم می‎شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول