اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی چهار محال و بختیاری:

بازدید 1.6 میلیون مسافر از جاذبه‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از ورود بیش از یک میلیون و 600 هزار مسافر به بام ایران در نیمه نخست شهریور ماه سال‌جاری خبر داد.

بازدید 1.6 میلیون مسافر از جاذبه‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مژگان ریاحی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیشتر گردشگران از استان‎های خوزستان، تهران، اصفهان، شیراز، بندرعباس، کهگیلویه و بویراحمد به این استان سفر کرده‌اند.
وی با اشاره به مناطق گردشگری مورد بازدید مسافران ورودی به این استان، گفت: مسافران و گردشگران از پل زمانخان و حاشیه رودخانه زاینده‌رود، گرداب بن، قلعه چالشتر، سیاسرد بروجن، تالاب چغاخور، امام‎زاده حمزه‌علی، پیرغار فارسان، قلعه سردار اسعد، خان اوی جونقان، دریاچه شلمزار، چشمه پوراز، آبشار دره عشق، چشمه دیمه، آبشار شیخ‌علیخان بازدید داشته‌اند.
ریاحی ادامه داد: چشمه آبسرده بازفت، چشمه برم لردگان، آبشار آتشگاه، چشمه مولای آلیکوه، چشمه سرداب رستم آباد دیدن کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از این تعداد مسافر ورودی به استان افزون بر 200 هزار نفر در هتل‌ها، مهمانپذیرها، خانه‌های استجاری و مدارس به مدت یک تا دو روز در استان اقامت داشته‌اند.
وی بر ضرورت ارتقای کیفیت ارائه خدمات به مسافران و گردشگران تاکید کرد و گفت: در همین راستا در نیمه نخست شهریورماه بیش از 127 مورد بازدید و نظارت از مراکز اقامتی، رستوران‌ها و مراکز بین راهی و دفاتر مسافرتی صورت گرفته است.
ریاحی ارتقا کمی و کیفی صنعت گردشگری را یک ضرورت در راستای مهار بیکاری دانست و گفت: تاثیرهای شگرف در کاهش نرخ بیکاری، افزایش سطح درآمد ملی، اشتغال مولد و زودبازده بخشی از مزیت‌های پرداختن به صنعت گردشگری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری بر اهمیت تلاش برای رفع تنگناها برای توسعه صنعت گردشگری استان تأکید کرد و گفت: این امر در راستای بهره‌مندی از مزیت‌های بسیار زیاد این صنعت در رشد و توسعه استان لازم و ضروری است.
وی ادامه داد: اشتغال زیادی که در نتیجه ورود گردشگران به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود اهمیت بسیار زیادی دارد که با توجه به وجود مشکل بیکاری کنونی در جامعه باید از سوی مسئولان جدی تلقی شود.
ریاحی اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری با توجه به ظرفیت‌های بسیار قوی گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعی که دارد می‌تواند تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب کند.
وی گفت: برنامه‌ریزی‎های مناسب، ایجاد تعامل و ارتباط مطلوب بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط، اجرای برنامه‌های فرهنگی متعدد به‌منظور فرهنگ‌سازی و همچنین معرفی مناسب جاذبه‌ها از اولویت‌ها برای توسعه صنعت گردشگری این استان است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول