اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

مردم آمریکا 11 سپتامبر در حمایت از مسلمانان تظاهرات میکنند

خبرگزاری فارس: فعالان ضدجنگ در آمریکا در نظر دارند تا امروز به وقت آمریکا و در دهمین سالروز حوادث یازده سپتامبر در آمریکا تظاهراتی را در اعتراض به نژادپرستی و اقدامات ضداسلامی صورت گرفته در کشورشان برگزار کنند.

مردم آمریکا 11 سپتامبر در حمایت از مسلمانان تظاهرات میکنند
به گزارش فارس، بسیاری از مردم آمریکا از جمله فعالان ضدجنگ در این کشور قرار است در راهپیمایی اعتراض آمیزی که امروز به وقت آمریکا در دهمین سالروز حملات یازده سپتامبر برگزار می شود، حاضر شوند. 
 
 "سارا فلاندرز" مدیر "مرکز اقدام بین­المللی" (International Action Center ) در آمریکا راهپیمایی روز 11 سپتامبر را که امسال در دهمین سالروز حوادث این روز برگزار می شود، واکنش به سازمان­های نژادپرست و ضد اسلامی در آن کشور دانسته است.

سارا فلاندرز از مدیران "مرکز اقدام بین­المللی" تصریح کرد: راهپیمایی که قرار است روز 11 سپتامبر (به وقت آمریکا) برگزار شود، "واکنشی است به سازمان­های نژادپرستی جناح راست افراطی که علیه یک مرکز اسلامی در منطقه استقرار مرکز تجارت جهانی بسیج شده­اند."

ماه سپتامبر در تاریخ سیاسی جهان به چند واقعه و عنوان مشهور شناخته می شود، اما شاید معروف ترین و اسرارآمیز ترین آنها عملیات تروریستی یازدهم سپتامبر سال 2001 میلادی باشد.

عملیاتی که به حق از سوی برخی مفسران سیاسی دنیا را به قبل و بعد از خود تقسیم کرد و چنان طوفانی از حوادث سیاسی و نظامی در دنیا به راه انداخت که شاید کوچکترین آن ها حمله نظامی آمریکا به افغانستان و عراق باشد.

با وجود تمام این تاثیرات راهبردی که می توان نشانه های آن را در گوشه و کنار دنیا و به خصوص در منطقه خاورمیانه دید و مطالب فراوانی که در این مورد نگاشته شده است، اما هم چنان حادثه یازدهم سپتامبر رازهایی سر به مهر در خود دارد که همچنان منتظر گشوده شدن هستند.

در اسنادی که دولت آمریکا پس از حملات یازده سپتامبر منتشر کرد، سعی شده بود تا این حملات به نحوی به مسلمانان نسبت داده شود، از همین رو یک به اصطلاح مسلمان افراط گرا را سرکرده گروه تروریستی جلوه دادند که گفته میشد عامل اصلی این حملات تروریستی بوده است. از آن پس تا کنون مسلمانان در آمریکا شرایط بسیار سختی را تجربه کردند چرا که بدنبال حوادث 11 سپتامبر اسلام هراسی در آمریکا به شدت افزایش یافت. بسیاری از تحلیلگران مسائل سیاسی بر این باورند که اصلا حملات یازده سپتامبر و حوادث پس از آن از جمله اقدامات غرب بویژه آمریکا و اسرائیل برای ترویج و گسترش اسلام‌هراسی و اسلام ستیزی در جهان بوده است.

انتهای پیام/ض.ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول