اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

فریبی که جهان را تغییر داد-14

طرح حمله به افغانستان پیش از 11 سپتامبر طراحی شده بود

خبرگزاری فارس: یکی از محققینی که همچنان پس از گذشت 10 سال ابهامات حل نشده درباره حادثه یازده سپتامبر را بررسی میکند، تأکید کرد که طرح حمله به افغانستان پیش از 11 سپتامبر طراحی شده بود.

طرح حمله به افغانستان پیش از 11 سپتامبر طراحی شده بود
به گزارش فارس، حوادث یازده سپتامبر توجه بسیاری از محققین و روزنامه‌نگاران مستقل را در آمریکا و جهان به خود جلب کرد. هر کدام از این محققین با توجه به تخصص خود به بررسی علل و نحوه وقوع این حادثه پرداخته‌اند. "انور مسعود" یکی از روزنامه‌نگارانی است که در مقاله‌ای در پایگاه تحلیلی "وترنز تودی" که متعلق به افسران بازنشسته آمریکایی است، به بررسی علل وقوع حادثه 11 سپتامبر پرداخته است.
 
این گزارش حمله به ساختمان پنتاگون را مورد بررسی قرار داده و تأکید میکند که شواهد و مدارک موجود نشان میدهد آن چه که باعث صدمه دیدن ساختمان پنتاگون شد، موشک و یا مواد منفجره بوده و نه هواپیما و آنچه داستان های منتشر شده از یازده سپتامبر مدعی آن است. بنابراین، شاید اصلا حملات یازده سپتامبر توطئه ای از پیش طراحی شده باشد.  

11 سپتامبر هیچ هواپیمایی ربوده نشد

این محقق بین المللی در ابتدای مقاله خود مینویسد: مدارک قاطع حاکی از آن است که هواپیمای پرواز 77 خطوط هوایی آمریکا در 11 سپتامبر 2001 به پنتاگون اصابت نکرده و قوانین علمی نیز گزارش رسمی 11 سپتامبر را تکذیب میکند.
در 17 دسامبر 2010، "جسی ونچورا"، مجری برنامه تلویزیونی Conspiracy Theory در شبکه کابلی "تی آر یو" آمریکا اظهار داشت، فرمانده سابق "مینسوتا" ایده‌ای را مطرح کرد مبنی بر آن‌که در 11 سپتامبر 2001، موشک یا مواد منفجره‌ باعث صدمه به پنتاگون شده و هیچ‌گونه هواپیماربایی در کار نبوده است. من با این ایده موافقم و چند سال پیش برای اولین بار راجع به این موضوع مطلبی را نوشتم که در ذیل میخوانیم.
انور مسعود افزود: در فاصله چند مایلی از پنتاگون زندگی میکنم و در اوایل سال 2002 بررسی این موضوع را آغاز کردم. اولین پرسشی که بلافاصله پس از آن روز تأسف‌بار در سال 2001 زمانیکه به ذهنم خطور کرد این بود که "هواپیما کجا بوده است؟"
 
طرح حمله به افغانستان پیش از 11 سپتامبر طراحی شده بود
 
وی در ادامه مقاله خود می نویسد: زمانیکه پی بردم ظاهرا جنگ آمریکا در افغانستان پیش از وقوع 11 سپتامبر و شاید پس از مذاکرات آمریکا با طالبان مبنی بر خط لوله از کار افتاده طراحی شده بود، به صحت گزارش رسمی 11 سپتامبر شک کردم.
در 18 سپتامبر 2001 طبق گزارش‌های bbc، مقامات ارشد آمریکایی به نقل از "نیاز نایک"، وزیر سابق امور خارجه پاکستان در اواسط ژوئن اعلام کردند که عملیات نظامی در افغانستان تا اواسط اکتبر ادامه خواهد داشت.
مسعود در ادامه تأکید می کند: در آوریل 2002 طی مقاله‌ای مطالبی را همراه با تردید در مورد گزارش رسمی 11 سپتامبر بیان کردم و در 7 مارس 2005 در مقاله‌ای با عنوان "در روز 11 سپتامبر چه اتفاقی در پنتاگون رخ داد؟"، این گزارش رسمی را تکذیب کردم که در وب‌سایت (TWF.org) بیشترین بازدیدکننده را داشت.
بیشترین موضوعات را جسی ونچورا در 17 دسامبر 2010 افشا کرد و بیشتر از آن، مقاله 7 مارس 2005 من و توضیح بیشتر در مقاله 11 سپتامبر 2010 با عنوان "غلط جلوه دادن گزارش کمیسیون 11 سپتامبر از سوی نسخه‌های پنتاگون و گزارش‌های رسمی" بود.
وی ادامه می دهد: در 12 سپتامبر 2001، رسانه‌های خبری باید میدانستند زمانیکه اخبار کوتاه وزارت دفاع هیچ توضیحی راجع به "خطوط هوایی آمریکا"، "پرواز 77" و "بوئینگ 757" نداد، اطلاعات افشا شده اشتباه بود و گزارشگران "را ابتدا مورد تهدید قرارداده، و سپس متوسل به زور شده و آنها را دست‌بند زده و از محل حادثه خارج کردند."
در نهایت، زمانیکه فیلم دوربین ویدئویی امنیتی "پرواز 77" از سوی پنتاگون منتشر شد، فقط تصویری را نشان میداد که برچسب "نزدیک شدن هواپیما" و چیزی که به موازات زمین در حدود 100 یارد در مقابل پنتاگون در حرکت بود، در آن نمایان‌گر بود.
نویسنده مقاله با تأکید بر اینکه دولت قصد داشت گزارش کمیسیون 11 سپتامبر را نادرست نشان دهد، نوشت: این مدرک برای حمایت از ادعای دولت ایالات متحده است مبنی بر این‌که خطوط هوایی پرواز 77 آمریکا در 11 سپتامبر 2001 به پنتاگون اصابت کرده و آنها به‌دنبال آن بودند که ضمن بازرسی بیشتر اهداف خود را عملی کنند.
در واقع، گزارش‌های خود دولت از جمله نسخه‌های پنتاگون، گزارش‌های رسمی، اطلاعات دستگاه ضبط پرواز و قوانین علمی، "گزارش کمیسیون 11 سپتامبر" را غلط جلوه دادند.
 
هیچ اثری از هواپیما در خرابه های پنتاگون پیدا نشد
 
"جیمی مک اینتایر"، گزارشگر ارشد پنتاگون در سی ان ان که از نوامبر سال 1992 مشغول به‌کار است، لحظاتی پس از حمله ادعا شده به پنتاگون در 11 سپتامبر 2001، این‌گونه گزارش داد: "با توجه به بازدید نزدیک من از صحنه حادثه، هیچ مدرکی از هواپیمایی که در نزدیکی پنتاگون دچار سانحه شده باشد به چشم نمیخورد... تنها قطعات کوچکی وجود دارد که میتوان با دست آنها را برداشت. هیچ اثری از تکه‌های دم، بال و بدنه هواپیما وجود ندارد هیچ مدرکی وجود ندارد که وجود یک هواپیمای سانحه دیده را در اطراف پنتاگون اثبات کند. "
مک اینتایر افزود: "اگر به تصاویر پنتاگون نگاهی بیندازید میبینید که تمام طبقات ریزش کرده که بلافاصله رخ نداده است. به‌نظر نمیرسد در کمتر از حدود 45 دقیقه اسکلت ساختمان سست شده و تمام طبقات فروریخته باشند. "
این گزارش تأکید کرد: ظاهرا این گزارش خبری به‌طور مجدد پخش نشد، و چند سال بعد مک اینتایر در برنامه "وولف بلیتزر" (Wolf Blitzer) در شبکه سی ان ان ادعا کرد که دیگر به وی توجهی نمیشود.
سرهنگ "کارن کویاتفسکی" که از طبقه پنجم دفتری در رینگ B آن ساختمان، شاهد "یک گلوله آتش فراموش‌نشدنی با قطر 20 تا 30 فوتی" بود که گزارش مک اینتایر را تأیید میکند.
کویاتفسکی با توجه به مقاله "فرمانروایی آمریکا و 11 سپتامبر، اعتراض اندیشمندان"، اظهار داشت: عدم وجود غیرعادی بقایای هواپیمای مسافربری و نبود هیچ اثری از آسیب در ساختمان پنتاگون، احتمال برخورد یک هواپیمای بزرگ را دربر نخواهد داشت. این مدرک عینی شاید برای وزیر امور خارجه آشکار شده باشد، که در یک لغزش زبانی نابجا اظهار داشت یک هواپیما به‌عنوان "موشک" به ساختمان پنتاگون اصابت کرد.
یکی از کارمندان پنتاگون به نام "آپریل گلوپ" (April Gallop) که "میزش در فاصله حدود 40 فوت از هواپیمایی قرار داشت،" در پرونده ارائه شده موضوع فوق گفت: "زمانیکه سرکار مشغول استراحت بودم، صدای انفجاری شنیدم، سپس انفجار دیگری؛ دیوارها فروریخت و سقف ریزش کرد. ضربه‌ای به سرم وارد شد، و توانستم کودکش را در بغل گرفته و راهی را که از شدت انفجار مانند روز روشن شده بود به بیرون از دیوار پیدا کنم. ولی در هیچ‌جا، اثری از هواپیمای آسیب‌دیده و آتش‌سوزی ناشی از سوخت هواپیما نبود تنها آوار و گرد و غبار بود. "
"باربارا هونه‌گر" (Barbara Honegger)، خبرنگار امور نظامی،به همراه یک خلبان که از سوی فرمانده "لاری آرنولد" (Larry Arnold)، از مرکز دفاع هوایی آمریکا به محل حادثه فرستاده شده بود، باتوجه به تجربیات خود  "در 11 سپتامبر چندین مورد غیر متعارف از جمله، باتری ساعت‌های دیواری بین ساعت 31/9 تا 32/9 متوقف شده بود. "
ادعا شده که پرواز 77 در ساعت 38/9 به ساختمان اصابت کرده است.
یک نمودار (که از "گزارش اجرایی ساختمان پنتاگون" گرفته شده‏،) از تصاویر گرفته شده از نمای بالا بیان‌گر آن است شیء سنگینی در بالای ساختمان تغییر جهت داده و انفجارهای صورت گرفته در پائین و بالا غیر متعارف بوده است.
"آلبرت استابلبین" (Albert Stubblebine)، سرلشکر بازنشسته و فرمانده کل اطلاعات و امنیت فرماندهی ارتش ایالات متحده و رئیس تفسیر تصاویر برای اطلاعات علمی و فنی در یک مصاحبه تلویزیونی اظهار داشت، نمیدانم به‌طور دقیق چه چیزی به ساختمان ضربه زده اما از عکس‌هایی که مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و با دقت بسیار نگاه کردم، پیبردم که هواپیمایی در کار نبوده است.
"داگلاس راک" (Douglas Rokke)، سرگرد بازنشسته ارتش ایالات متحده در ادامه افزود: "هیچ هواپیمایی به ساختمان اصابت نکرده است. به‌طور کلی این اتفاق غیر ممکن است! نمیتوان با این هواپیما تغییر جهت داد و بالای بزرگراه یا بالای تیرهای چراغ برق پرواز کرد. حتی به‌دلیل شلوغیهای شهر نمیتوان آن را به زمین نزدیک کرد."
 
چرا مقامات دولت آمریکا شواهد و مدارک را مخفی کردند
 
در 12سپتامبر 2001، اخبار کوتاهی از وزارت دفاع و از سوی "ویکتوریا کلارک"، معاون وزریر امور خارجه منتشر شد مبنی بر این‌که هیچ توضیحی از سوی "اد پلائر" ، مسئول آتش نشانی منطقه "آرلینگتون" و دیگران، در مورد "خطوط هواپیمایی آمریکا "، "پرواز 77 "، "بو ئینگ 757"، ارائه نشده است.
این موضوع چقدر اهمیت دارد؟
رسانه‌های خبری جهان یک روز پس از حمله ادعا شده که از سوی هواپیما رباهایی عرب با پرواز 77 و بوئینگ 757 خطوط هواپیمایی آمریکا صورت گرفته بود در پنتاگون گرد هم آمدند و اظهار داشتند "خطوط هوایی آمریکا "، "پرواز 77 "، "بوئینگ 757 "، مسئله با اهمیتی نبود که در اخبار کوتاه پنتاگون یک روز پس از آن حمله گفته شود!
یک گزارش‌گر از اد پلاگر مسئول آتش‌نشانی پرسید، "آیا در کل چیزی از هواپیما باقی مانده است؟ "وی جواب داد، "قطعات کوچکی از هواپیما وجود دارد اما چیزهای نظیر پاره‌های بدنه اصلی هواپیما نیست."
زمانیکه این گزارش‌گر پرسید، رئیس، عملاً قطعات کوچکی از هواپیما در اطراف محل حادثه در بزرگراه مشاهده شده است. آیا میتوان گفت که انفجار هواپیما بر اثر انفجار سوخت هواپیما بوده است؟  وی در پلاگر پاسخ گفت، "ترجیح میدهم در این مورد نظری ندهم. "
این گزارش مسئله‌ای را افشا میکند مبنی بر این‌که گزارشگران را "مورد تهدید قرار داده و با توسل به زور به آنها دست‌بند زده و از محل حادثه آنها را دور کرده‌اند. "
امسال، اخبار کوتاه گزارش12سپتامبر 2001 از وب‌سایت وزارت دفاع برداشته شد.
 
در 15 سپتامبر 2001 اخبار کوتاه وزارت دفاع به نقل از آقای "لی ایوی" مدیر بازسازی پنتاگون، این‌گونه مطرح شد که این مسئله برای دریادار "کریگ  ار.کویگلی" جانشین معاون وزیر دفاع در امور عمومی و دیگر همکارانشان بسیار واضح بود که تردیدهای مداومی در مورد اینکه در 11 سپتامبر چه چیزی به ساختمان پنتاگون اصابت کرده وجود داشت.
یک گزارش‌گر زمانی که آقای ایوی گفت، دماغه هواپیما با برخورد به بیرونیترین دیوار رینگ C شکست،" پرسید،"یک مسئله بسیار مبهم وجود دارد - طبق گفته شما اگر هواپیما از کنج ساختمان وارد شده پس چرا بال‌های آن بیرون نیستند؟ منظور این است بال‌ها و دم هواپیما باید کنده میشدند. ولی  ظاهراً هیچ مدرکی دال بر بیرون بودن هواپیما از رینگ E  وجود ندارد. ایوی جواب داد، عملاً این مدرک قابل توجهی است که هواپیما خارج از رینگ E  قرار دارد. اما خیلی ملموس نیست.
ظاهراً، هیچ‌کس نمیپرسد که "چطور دماغه هواپیما" (یک قطعه تقریباً ضعیف هواپیما) در زمان نفوذ به رینگE  به‌اندازه کافی سالم باقی مانده است - رینگ E نیز بیرونیترین رینگ است.
 
انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول