اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

بلر مسلمانان را عامل حملات 11 سپتامبر دانست

خبرگزاری فارس: نخست وزیر سابق انگلیس که نقش کلیدی را در همراهی جرج بوش برای لشکر کشی به خاورمیانه داشته است، عامل حملات 11 سپتامبر را تروریسم اسلامی دانسته و خواستار ریشه‌کن شدن آن شده است.

بلر مسلمانان را عامل حملات 11 سپتامبر دانست
به گزارش فارس به نقل از بی‌بی‌سی، رسانه دولتی انگلیس، تونی بلر نخست‌وزیر سابق انگلیس که نقش کلیدی را در واکنش به حملات 11  سپتامبر ایفا کرده است، روز گذشته اعلام کرد: "تروریسم اسلامی" به عنوان یک مشکل ریشه دار در آستانه سالروز حملات 11 سپتامبر باقی مانده است.

بلر تلاش رهبران غربی را برای کاهش این تهدید تروریستی تحصین کرد ولی به آنها هشدار دارد که نباید به دلیل کشته شدن بن لادن از موضع خود کوتاه بیایند.

بلر در ادامه افزود: به اعتقاد من ما به طور حتم نتایج ارزنده ای در زمینه مبارزه با "تروریسم اسلامی" بدست آورده ایم. ما امنیت و دفاع خود را در مقابل تروریست ها افزایش داده ایم. ولی به نظر من مشکل تمام نشده است. فکر می کنم اسلام رادیکال که انگیزه ای برای تروریست های اسلام گرا شده است و همچنان در کنار ما است، هنوز پر قدرت است و در بسیاری از نقاط دنیا به کار خود ادامه می دهد.

بلر که در سالهای 1997 تا 2007 میلادی نخست وزیر انگلیس بوده در جمله ای مشهور گفته است که انگلیس شانه به شانه در کنار آمریکا از ابتدای وقوع حملات صورت گرفته در 11 سپتامبر حضور دارد و از اقدامات جرج بوش در واکنش به این حملات حمایت می کند.

انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول