اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

11 سپتامبر؛ فریبی که جهان را تغییر داد-3

کتاب آموزشی 11 سپتامبر برای کودکان آمریکایی منتشر می شود

خبرگزاری فارس: کتاب آموزشی 11 سپتامبر که قرار است همزمان با دهمین سالگرد این حملات در آمریکا منتشر شود، جنجال‌ برانگیز شده است.

کتاب آموزشی 11 سپتامبر برای کودکان آمریکایی منتشر می شود
به گزارش فارس به نقل از روزنامه "دیلی تلگراف"، یک کتاب رنگ آمیزی برای کودکان آمریکایی منتشر شده است تا مواردی را درباره حملات یازده سپتامبر به این گروه از جامعه آمریکا که در آن زمان هنوز به دنیا نیامده بودند، آموزش دهد.
 
بنا بر این گزارش، این کتاب که همزمان با دهمین سالگرد حملات یازده سپتامبر در آمریکا منتشر می شود، "ما نباید هرگز 11 سپتامبر را فراموش کنیم: کتاب آزادی کودکان" نام دارد و ابزاری را برای آموزش کودکانی که هنوز به سنین مدرسه نرسیده‌اند در اختیار والدین آنها قرار میدهد تا درباره این رویداد به کودکان خود که در آن زمان هنوز به دنیا نیامده بودند، آموزش‌هایی را بدهند.
 
این گزارش افزود: صحنه‌هایی که در این کتاب به تصویر کشیده شده، شامل پنهان شدن "اسامه بن‌لادن" سرکرده سابق القاعده پشت یک زن با حجاب میشود که همزمان گلوله‌ ای را نیز که یکی از نیروهای ویژه نیروی دریایی آمریکا به سمت وی در ماه مه شلیک می کند، ترسیم می کند.
 
در قسمتی از متن این کتاب آمده است: کودکان، حقیقت این است، اقدامات این تروریست‌ها از طریق افراط گرایانان مسلمان تندرو و مخالف آزادی صورت گرفته است.
 
در بخش دیگری از آن آمده است: این مردمان دیوانه از شیوه زندگی آمریکایی به این دلیل که ما آزاد هستیم و جامعه مان نیز آزاد است، متنفرند.
 
ناشر این کتاب که موسسه "ریلی بیگ کالرینگ بوکس" در میسوری است، مدعی شده است: این کتاب 6.99 دلاری در کمال صداقت، راستی و امانت و احترام تألیف شده است و هیچ استثنایی برای بیان حقایق قائل نیست.
 
انتشار این کتاب در آمریکا خشم مسلمانان را در این کشور برانگیخته و باعث بروز واکنش‌های جدید و انتقادهای بسیاری در این رابطه شده است.

"داوود ولید" مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی-آمریکایی این کتاب را "منزجرکننده" توصیف کرد و اعلام کرد که ناشران این کتاب تعصب و عدم تحمل را به کودکان آموزش می دهد.
 
وی افزود: تمام این شخصیت‌ها در این کتاب به گونه‌ای در ذهن کودکان ترسیم میشود که گویا تمام مسلمانان مسئول حملات یازده سپتامبر هستند و اینکه مسلمان دشمن به حساب می آید.
 
با این وجود، "وین بل" مؤسس انتشارات این کتاب با رد این انتقادات گفت: این جزئی از تاریخ ما است. و کاملا با حقیقت مطابقت دارد. این درباره 19 هواپیماربایی است که تحت رهبری "اسامه بن‌لادن" به اینجا آدند تا مردم ما را به قتل برسانند.

انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول