اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

تشخیص هویت یکی از قربانیان 11 سپتامبر پس از گذشت 10 سال

خبرگزاری فارس: بعد از گذشت حدود یک دهه از وقوع حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی در آمریکا، پزشکی قانونی نیویورک از تشخیص هویت یکی دیگر از قربانیان این حمله تروریستی خبر داد.

تشخیص هویت یکی از قربانیان 11 سپتامبر پس از گذشت 10 سال
به گزارش فارس به نقل از پایگاه تحلیلی "اینفو وارز"، در حالیکه حدود یک دهه از حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی میگذرد، تکنیسین‌های قانونی سازمان پزشکی قانونی شهر نیویورک آمریکا، مجموعه دیگری از بقایای انسانی یافت شده در ویرانه‌های مرکز تجارت جهانی آمریکا را از طریق انجام آزمایش‌های "دی ان ‌ای" شناسایی کردند.

سازمان پزشکی قانونی شهر نیویورک آمریکا روز سه‌شنبه هفته گذشته از مطابقت موفقیت‌آمیز مجموعه‌ای از بقایای انسانی پیدا شده در ویرانه‌های مرکز تجرات جهانی به "ارنست جیمز" 40 ساله، که کشته شدن وی در سقوط برج‌های دوقلو مسلم فرض شده بود، خبر دادند.

یکی از سخنگویان سازمان پزشکی قانونی شهر نیویورک اعلام کرد که جیمز در عرض چند روز گذشته از طریق آزمایش‌های "دی ان ‌ای" شناسایی شده است.
این مرد 40 ساله برای شرکت‌های خدمات حرفه‌ای "مارش و مکلنان" کار میکرد؛ شرکتی که در روز وقوع حملات تروریستی 11 سپتامبر، بیش از 350 کارمند و مشاور خود را از دست داد.

بر اساس اعلام "مونیک کیز" نامزد جیمز، او یک بومی اهل نیویورک بود و به مدت حدود 6 سال در بخش فناوری اطلاعات شرکت مارش و مکلنان فعالیت میکرد.
جیمز در طیقه هشتاد و هشتم برج شمالی، اولین ساختمانی که مورد اصابت هواپیمای ربوده شده قرار گرفت و برج دوم را به نابودی کشاند، کار میکرد.

خبر شناسایی بقایای باقیمانده به این مرد 40 ساله که در جریان حملات تروریستی 11 سپتامبر کشته شده بود، در شرایطی منتشر میشود که تا به امروز هویت بقایای هزار و 629 نفر از حدود 2 هزار و 800 نفر قربانی حملات تروریستی 11 سپتامبر در مرکز تجارت جهانی آمریکا شناسایی شده است.
بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی نیویورک، آزمایش بقایای باقیمانده این حملات ادامه دارد.

حملات تروریستی 11 سپتامبر مجموعه‌ای از حملات انتحاری بود که گفته میشود در سال 2001 میلادی توسط شبکه تروریستی القاعده در آمریکا اتفاق افتاد که در جریان آن، 19 تن از اعضای این شبکه تروریستی، 4 هواپیمای تجاری مسافربری آمریکا را ربودند و دو هواپیما را به برج‌های دوقولوی مرکز تجارت جهانی نیویورک زدند که در نتیجه این برخورد تمام مسافران این دو هواپیما به همراه عده بسیاری از کسانی که در این ساختمان‌ها بودند، کشته شدند.
هواپیمای ربوده شده سوم نیز به ساختمان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و هواپیمای چهارم نیز در زمینی نزدیک "شنکسویل" در ایالت "پنسیلوانیا" آمریکا سقوط کرد.

واکنش آمریکا به این حمله نیز شروع جنگ‌ در افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم بود که در حال حاضر با گذشت 10 سال به یکی از طولانیترین جنگ‌های تاریخ آمریکا تبدیل شده است.

این در حالیست که عده‌ای از ناظران سیاسی در جهان به ویژه آمریکا بر این باورند که حملات مشکوک 11 سپتامبر بهانه‌ای بود برای نومحافظه‌کاران آمریکایی تا بتوانند نقشه شوم خود برای سیطره آمریکا بر تمام جهان را با ماشین عظیم جنگی پیاده کنند.

در حالیکه "دنیس بلیر "، رئیس "شورای اطلاعات ملی" معتقد است که دولت آمریکا میتواند حتی شهروندان خودش را در کشورهای خارجی بدون هیچ‌ نوع بازداشت، اتهام و یا محاکمه‌ای، به قتل برساند، "پل کریگ رابرتز "، اقتصاددان و معاون سابق وزیر خزانه‌داری آمریکا در زمان "رونالد ریگان " نیز در بررسی کشتار شهروندان آمریکایی توسط دولت این کشور مینویسد: بدون شک اگر دولت آمریکا میتواند شهروندانش را در خارج به قتل برساند این کار را در خانه نیز میتواند انجام دهد.

انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول