اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای جهش در کار آفرینی؛

کانون‌های کارآفرینی بهترین مکان تولید فکر هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار و امور اجتماعی خراسان رضوی گفت: برای جهش در کار آفرینی، کانون‌های کارآفرینی بهترین مکان‌ها برای تولید فکر هستند.

کانون‌های کارآفرینی بهترین مکان تولید فکر هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی اکبر لبافی در جلسه کانون کار آفرینی برتر خراسان رضوی در محل استانداری این استان اظهار داشت: این کانون‌ها می‌توانند به عنوان بهترین اتاق‌های فکر در این رابطه مطرح شوند.
وی از تشکیل کانون کار آفرینان برتر در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور خبر داد و افزود: برای رسیدگی به اهداف عالی کارآفرینی نظام چون کاهش نرخ بیکاری به هفت درصد و همچنین افزایش نرخ مشارکت کار به 45 درصد این کانون‌ها بسیار موثر هستند.
مدیر‌کل کار و امور اجتماعی خراسان رضوی تصریح کرد: با این حال تمام‌ این کارها به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مسئولان امر نیاز دارد.
وی با تاکید بر این مطلب که کار آفرینان زمینه‌های لازم برای بهبود فضای کسب و کار را فراهم می‌کنند، اظهار داشت: در دولت‌های نهم و دهم کار‌های بسیار زیادی در این رابطه صورت پذیرفته است.
لبافی ادامه داد: کانون کار آفرینان مجموعه‌ای متشکل از کارآفرینان برتر‌، صاحب‌نظران و کارشناسان حوزه کار آفرینی استان است که به طور مستقل و غیر دولتی به عنوان اتاق فکر و به منظور تحقق بخشیدن به اهداف و وظایف لایحه پیشنهادی سازمان نظام کار آفرینی جمهوری اسلامی تشکیل می‌شود.
وی به اهداف تشکیل این اتاق اشاره کرد و بیان داشت:کشف و بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت‌های نهفته کار آفرینی‌، انسجام بخشی به کار آفرینی متناسب با نیازهای توسعه‌، نهادینه‌سازی فرهنگ کار آفرینی و تعامل مستمر بین مدیران و کارشناسان ارگان‌های حاکمیتی از جمله این اهداف است.
مدیر‌کل کار و امور اجتماعی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: تعامل و نقش آفرینی کار آفرینان برتر، شناسایی عوامل موثر در توسعه کارآفرینی، تعامل پویا با نهاد‌های استانی فعال‌، طراحی بسته‌های حمایتی از جامعه کار آفرینان و فعالیت‌های معطوف به کارآفرینی نیز از رویکرد‌های تشکیل این کانون‌ها است.
وی با بیان اینکه اعضای هیئت مدیره این کانون حتما باید از بخش خصوصی فعال در استان باشند، یادآور شد: این اقدام در راستای بهبود فضای کسب و کار و همچنین وضعیت اقتصادی کشور صورت پذیرفته است.
لبافی متذکر شد: در حال حاضر بخش خصوصی خراسان رضوی یکی از فعال‌ترین بخش‌های موجود در کشور است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول