اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنایع و معادن استان زنجان:

رنگین کمان صنعت در استان زنجان وجود دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنایع و معادن استان زنجان گفت: در حال حاضر رنگین کمانی از صنایع مختلف در استان زنجان وجود دارد.

رنگین کمان صنعت در استان زنجان وجود دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد علی عابدینی در مراسم دیدار رئیس دانشگاه جامعه علمی کاربردی کشور اظهار داشت: وجود معادن مرغوب از جمله معدن انگوران در استان زنجان موجب شده است که استان زنجان به یک قطب صنعت در کشور تبدیل شود.
وی خاطر نشان کرد: صنایع فلزی که در استان زنجان وجود دارد، موجب شده است که افراد بسیاری در این استان مشغول به کار شوند.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان زنجان صنایع سرب و روی استان زنجان را یکی از مهم‌ترین صنایع موجود در استان زنجان برشمرد و ادامه داد: در زمینه برق نیز چندین واحد صنعتی در استان زنجان فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه سیم و کابل ابهر، پارس سویچ و ایران ترانسفو از مراکز صنعتی گسترده در استان زنجان هستند، ادامه داد: این مراکز ظرفیت مناسبی به منظور برگزاری دانشگاه در آنجا دارند.
عابدینی با اشاره به اینکه کابل‌های تولید شده در سیم و کابل ابهر یکی از بهترین کابل‌های تولید شده در زمینه برق و صنعت است، اضافه کرد: به جرات می‌توان گفت که سیم و کابل ابهر یکی از پنج شرکت معروف در دنیا در زمینه تولیدات برق و صنعت است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر در استان زنجان صنایع نوینی در نساجی وجود دارد که هنوز هم با تلاش فعالان در این زمینه این بخش در حال توسعه در استان است.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان زنجان  با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در استان زنجان در زمینه فولاد یادآور شد: در این زمینه نیز استان زنجان در حال تبدیل شدن به یک قطب است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این ظرفیت در استان زنجان وجود دارد که تبدیل به واحد علمی و کارگروهی شود و آموزش در آنها به صورت کاربردی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه استان زنجان از نظر صنعتی در حال حاضر از بخش کشاورزی پیشروتر است، افزود: در طرح آمایش به این موضوع توجه نشده و سناریوهای انتخاب شده با هم‌ همخوانی نداشته و برخی از سناریو‌ها در تقابل با هم قرار دارند.
عابدینی افزود: باید طرح آمایش واقع‌بینانه بوده و ایده‌آل ‌گرا نباشد که متاسفانه به این امر نیز در تهیه طرح آمایش توجه نشده است.
همچنین در این جلسه با دستور رئیس دانشگاه جامعه علمی کاربردی کشور مصوب شد، 10 مرکز صنعتی در شورای گسترش خارج از نوبت مجوز داده شود.
مقرر شد این اقدام تا پایان سال‌جاری صورت گیرد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول