اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گازرسانی به صنایع شرکت گاز استان قزوین خبر داد:

گازرسانی به 127 واحد صنعتی قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس گازرسانی به صنایع شرکت گاز استان قزوین از گازرسانی به 127 واحد صنعتی و کارگاهی در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

گازرسانی به 127 واحد صنعتی قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قزوین، جواد رجبعلی بیان کرد: گازرسانی به 127 واحد صنعتی و کارگاهی در پنج ماهه نخست سال جاری انجام شده است و در حال حاضر یکهزار و 605 واحد صنعتی در سطح استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
وی ادامه داد: 280 واحد صنعتی نیز در استان با توجه به درخواست مشترکان در نوبت نصب قرار دارند که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همچنین اخذ پیمانکاران بیشتر تلاش می‌شود که این واحدها نیز مطابق تاریخ درج شده در قرارداد در موعد مقرر و به مرور زمان گازدار شوند.
رئیس گازرسانی به صنایع شرکت گاز استان قزوین با اشاره به جایگزینی گاز به جای سوخت‌های فسیلی در صنایع استان افزود: در پنج ماه سال جاری با گازدار شدن 127 مورد واحد صنعتی 38 هزار و 600 متر مکعب بر ساعت گاز طبیعی جایگزین 36 هزار لیتر بر ساعت سوخت فسیلی در صنایع شده است که این امر نشان دهنده تلاش شرکت گاز استان در سوق دادن این سوخت پاک به سمت مصارف صنعتی و ایجاد ارزش افزوده از این نعمت خدادادی است.
وی در خصوص گازرسانی به جایگاه‌های CNG و کوره‌های آجرپزی تصریح کرد: تا پایان مرداد ماه سال 90 گازرسانی به دو جایگاه CNG و 35 مورد کوره آجرپزی نیز در سطح استان توسط شرکت گاز به انجام رسیده است.
رجبعلی عنوان کرد: در حال حاضر نیز گازرسانی به دو جایگاه CNG دیگر و 12 مورد کوره آجرپزی نیز در دست اقدام است.
وی با اشاره به تعرفه گاز بهای واحدهای صنعتی بعد از هدفمند کردن یارانه‌ها اعلام کرد: در حال حاضر قیمت هر متر مکعب گاز برای واحدهای صنعتی 700 ریال محاسبه می‌شود و توصیه کردند که واحدهای صنعتی می‌توانند با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و کم مصرف و نیز انجام طرح‌های مشابه CHP برای تولید انرژی، ضمن انجام مصرف بهینه و مدیریت انرژی زمینه ایجاد ارزش افزوده بیشتری را در واحدهای خود فراهم آورند.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول