اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهرماه امسال؛

300 هزار دانش‌آموز همدانی به مدرسه می‌‌روند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: 300 هزار دانش‌آموز همدانی در مهرماه به مدرسه می‌روند.

300 هزار دانش‌آموز همدانی به مدرسه می‌‌روند
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس حسنی‌محتشم ظهر امروز در همایش معاونین آموزش متوسطه کل آموزش و پرورش استان‌ها در همدان اظهار داشت: استان همدان به لحاظ جمعیت دانش‌آموزی جزء استان‌های متوسط کشور محسوب شده و در مهرماه 300 هزار دانش‌آموز برای کسب علم و دانش به مدارس می‌روند.
وی افزود: در حال حاضر در سطح استان همدان 25 هزار فرهنگی رسمی، پیمانی و قراردادی در 19 منطقه آموزشی در حال تدریس هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: امروز آموزش و پرورش در صدر توجهات کشور و اخبار جهان قرار گرفته و امید میرود بتوانیم برای نظام جمهوری اسلامی و زنده ‌نگه‌ داشتن یاد شهدای گرانقدر در نظام تعلیم و تربیت گام‌های مؤثری برداریم.
وی بیان داشت: اگر با نگاهی ویژه به مجموعه نظام تعلیم و تعلم توجه کنیم می‌توانیم به این عقلانیت دست یابیم که در بحث نگاه تحول‌مدارانه باید به صورت آموزشی عمل کنیم.
حسنی‌محتشم ادامه داد: اگر امروز به حوزه‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی و تأثیر آن در جهان اسلام که با تأسی از انقلاب ایران شکل گرفته بپردازیم متوجه این واقعیت می‌شویم که اجرای نقش عالمانه ما میتواند در الگوسازی ایده‌های نوین انقلابی به آزادیخواهان سراسر جهان تأثیرگذار باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: مدارس قرآنی یک مصداق برجسته و سند افتخار دانش‌آموزان به حوزه قرآن است و از مجموع 10 هزار مدرسه قرآنی سراسر کشور 227 مدرسه مربوط به همدان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: از مجتمع‌های آموزشی که نشان‌گر سند تحول برگزاری عدالت در روستا است از 8 هزار مجتمع آموزشی موجود در سراسر کشور 290 مجتمع اختصاص به استان همدان دارد و در توزیع رشته‌های فنی همدان دارای رتبه دوم است و در بحث پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری نیز 230 نفر از دانش‌آموختگان استان رتبه زیر یک هزار را کسب کرده‌اند.
وی در پایان گفت: در سیاست‌های جدید ساماندهی فضاهای آموزشی تا کنون 91 درصد فضاهای آموزشی در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه ساماندهی و به شیفت ثابت صبح انتقال یافت و در مباحث ورزشی نیز 18 باب مدرسه ورزش در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول