اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

جهاد اقتصادی وارد آموزش و پرورش شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزکوه گفت: باید بتوانیم جهاد اقتصادی را در مجموعه آموزش و پرورش اجرایی کنیم.

جهاد اقتصادی وارد آموزش و پرورش شود
به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزکوه، حجت‏الاسلام عبدالعلی استیری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش فیروزکوه ضمن اشاره به ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امیدواریم خداوند به ما توفیق داده باشد که از این کمال بهره‌برداری را داشته باشیم.
امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: فلسفه شورای شورای آموزش و پرورش این است که در راستای تعلیم و تربیت گام‌هایی را بر‌دارد.
استیری گفت: انسان خیلی عزیز است و کرامت دارد که در قرآن به کرامت و خلقت انسان اشاره شده و خداوند از روح خود در انسان دمیده و انسان دارای روح الهی است و همچنین تصریح شده که خداوند به تمام فرشتگان دستور داده که بر آدم سجده کنند.
وی تاکید کرد: در پایان سال تحصیلی از دانش‏آموزان امتحان گرفته میشود تا تفاوت میان کسانی که تلاش کرده‌اند و کسانی که تلاشی انجام نداده‌اند، مشخص شود.
امام جمعه فیروزکوه با بیان اینکه تعلیم و تربیت بسیار ارزشمند است، گفت: وقتی به قرآن مینگریم، میبینیم که در رابطه با خردورزی 300 آیه وجود دارد و این نشان‏دهنده ارزش تعلیم و تربیت است.
استیری با اشاره به خطبه‌های نهج‌البلاغه گفت: امیرالمومنین (ع) هنگامی که از جنگ صفین برگشتند، خصوصیات یک پدر را بیان کردند و پدران و مادران وقتی نگاه میکنند، باید این ویژگیها را بیاموزند.
وی ادامه داد: امام علی (ع) وارد مسایل تربیتی میشوند و به این مسائل توجه ویژه‌ای دارند.
استیری تاکید کرد: معلمان پرورشی نباید از نامه 31 نهج‏البلاغه غافل شوند و باید نکات موجود در این نامه را مدنظر قرار دهند.
وی با بیان اینکه اصول کافی یکی از کتب اربعه است و علما به آن استناد میکنند، گفت: اصول کافی در ابتدا به معرفی خداوند نمیپردازد بلکه عقل و جهل را بیان کرده و سپس باب فضل علم را بیان میکند و بعد از آن به سراغ اصول دین میرود.
امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: دغدغه همه ما این است که بتوانیم باری را که به دوش گرفته‌ایم به سرمنزل مقصود برسانیم.
استیری تاکید کرد: در حال حاضر از رشته‏های فنی و حرفه‌ای استقبال نمیشود که باید علت آن را بررسی کنیم.
وی تصریح کرد: در دوران راهنمایی و دبیرستان باید از کارشناسی استفاده کرد تا با مقدمه‏سازی چشم دانش‌آموزان را باز کنند و آنها بتوانند رشته مناسب خود را انتخاب کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول