اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یک دهه گذشته صورت گرفته است؛

احداث 200 پروژه عمرانی توسط آموزش و پرورش قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش وپرورش استان قم به توجه دولت نهم و دهم به آموزش و پرورش اشاره کرد وگفت: در طول یک دهه اخیر، 200 پروژه عمرانی به ‌آموزش و پرورش قم واگذار شده است.

احداث 200 پروژه عمرانی توسط آموزش و پرورش قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدحسین‌امین جعفری در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های کانون مریم برگزارشد، تقوا، نظم و دوری از نفاق را از نکات مهم زندگی انسانی دانست و اظهارداشت: سفارش به این سه مهم از جمله‌ وصیت‌هایی بود که نخستین شهید محراب به فرزندانش هنگام چشم بستن از این دنیای فانی کرد.
وی با بیان اینکه همواره باید از زندگی امام نخست شیعیان الگو بگیریم تصریح کرد: این امام همام خط‌ مشی زندگی انسانی اسلامی را ترسیم کرده است و به طور قطع اگر در این مسیر گام برداریم راه روشنی را پیش رو داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به توجه ویژه دولت نهم و دهم به آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت: تعداد 200 پروژه‌ مختلف و قابل توجه در یک دهه اخیر با اعتبارات عمرانی مناسب به آموزش و پرورش اختصاص یافت که این اقدام در مقایسه با سال‌های پس از انقلاب اسلامی کم نظیر بود.
وی حضور خیرین را در کنار آموزش و پرورش مغتنم شمرد و تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های عمرانی نوسازی، بازسازی، مقاوم سازی و تجهیز مدارس به دست خیرین و نیکوکاران صورت می‌گیرد که بسیاری از دستگاه‌های دولتی از وجود چنین نعمتی محروم هستند.
امین جعفری مقدمه‌ ورود به تعلیم و تربیت را ساخت ‌و ساز مدارس عنوان کرد وگفت: امروز با نظارت مهندسین برجسته و تلاش بی وقفه کارگران، ساختمان‌های باکیفیت و مطابق با استاندارد بنا شده‌است که به ‌تعبیری می‌شود استواری این ساختمان‌ها را تا 200 سال محاسبه‌ کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت نماز به عنوان ستون دین تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ نماز بین دانش‌آموزان تمام مدارسی که بنا میشود دارای نمازخانه هستند و کمتر مدرسه‌ای را می‌توان در شهر قم نام برد که از نعمت نمازخانه محروم باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم به سفر مقام معظم رهبری در سال گذشته به شهر کریمه اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: در سفر پر خیر و برکت ایشان به قم حدود 30 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی آموزش ‌و پرورش تصویب شد و همچنین مقرر شد از ردیف بودجه اعتبارات سالانه 26 میلیارد تومان برای سال 90  به این اداره‌کل اختصاص یابد.
وی تصریح کرد: آنچه از ردیف بودجه سفر مقام معظم رهبری به اداره‌کل آموزش و پرورش در قم اختصاص یافته توسط مدیر سابق نوسازی و تجهیز مدارس استان قم پیگیری و برای اجرا در دستور کار قرار گرفته است.
امین‌جعفری بیان داشت: از مجموعه طرح‌هایی که اعتبار آن در سفر مقام معظم رهبری به قم تصویب شده اجرای دو طرح برای سال 89 و بقیه طرح‌ها مربوط به سال 90 است.
وی در پایان از کسانی که با رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همکاری می‌کردند خواست تعامل و همکاری خود را با رئیس جدید چند برابر کنند تا هیچ پروژه‌ای روی زمین نماند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول