اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیر:

آموزش و پرورش مدار تحول انسان‌ها است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان نیر گفت: آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت مدار و معیار تحول انسان‌ها در جامعه است و نباید از جایگاه آن غفلت کرد.

آموزش و پرورش مدار تحول انسان‌ها است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی ‌در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: اگر در نظام اسلامی ما مدارس و دانشگاه‌های ما اصلاح شوند دیگر در سایر حوزه‌ها نیازی به کار پایه‌ای و اساسی نیست چرا که تربیت‌یافتگان نظام آموزش و پرورش ما انسان‌های خودساخته‌ای هستند که آینده این جامعه و نظام را می‌سازند.
وی با یادآوری این‌که انقلاب اسلامی ما نیز انقلابی بر مدار تربیت انسان و تعالی او بوده است، تصریح کرد:‌ امروز دشمنان ما مترصد فرصتی هستند تا بزرگ‌ترین ضربات را به نسل آینده در حوزه دین،‌ معرفت و اعتلای ارزش‌ها با شبهه و خدعه وارد کنند اما آموزش و پرورش ما نباید بستر این کار و اقدام نامبارک را با دست خود فراهم کند.
مقدسی در ادامه سخنان خود خاطر‌نشان کرد: در نظامی که تعلیم و تربیت آن در مدار قرآن و اصول احکام اسلامی برپا باشد دیگر نباید نگران برخی تحرکات و اصولی بود که گاه از اهمیت چندانی برخوردار نیستند اما اگر در این باب غفلتی شود دود آن به چشم همه ما می‌رود.
وی با ابراز خرسندی از اجرای طرح تعطیلی مدارس در روزهای پنج‌شنبه مثل حوزه‌های علمیه اضافه کرد: ‌تعطیلی روزهای پنج‌شنبه در مدارس حرکتی مناسب و شایسته بود که هم خواسته اولیا و هم دانش‌آموزان را در راستای مسایل مهم تربیتی تأمین می‌کند.
مقدسی ادامه داد: ‌آموزش و پرورش ما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا هیچ‌گونه خلل و لطمه‌ای به واسطه این تعطیلی در اصل برنامه‌های آموزشی و پرورشی وارد نشود تا با نظارت و کنترل دقیق امکان به ثمر نشستن ثمرات و نتایج این طرح فراهم شود.
امام جمعه نیر گفت: ‌انسان در عالم هر چه قدر آگاه و مسلط بر همه امور باشد شایسته‌تر به تربیت است تا هم اعتقاداتش نسبت به توحید کامل‌تر شود و هم خود به فردی خودساخته تبدیل شود.
وی افزود:‌ در این راستا آموزش و پرورش برنامه‌های آموزشی و تربیتی خود را باید همسو با حوزه‌های علمیه به پیش ببرد و این جای بسیار سرور و خوشحالی است که در این زمینه بیشتر مراقبت‌ها انجام شود.
مقدسی در پایان سخنان خود با ابراز رضایت از اجرای برخی طرح‌های تحولی در آموزش و پرورش گل سرسبد این طرح‌ها را برگزاری کلاس‌های قرآنی و طرح ابتکاری زنگ نماز توصیف کرد و اظهار داشت: ‌نسل آینده ما با استفاده از این شیوه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها سالم و شایسته تربیت شده و در جامعه حضوری مؤثر خواهند داشت.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول