اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش گچساران:

آموزش و پرورش جای بازی‌های سیاسی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش گچساران با بیان این‌که بصیرت‌افزایی با سیاسی‌کاری تفاوت دارد، گفت: آموزش و پرورش جای بازی‌های سیاسی نیست و ما اجازه سیاسی‌کاری در آموزش و پرورش را نمی‌دهیم.

آموزش و پرورش جای بازی‌های سیاسی نیست
یدالله مرادی امروز پس از انتصاب خود به عنوان رئیس جدید آموزش و پرورش گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: هفته دولت فرصت مغتنمی است تا فرهنگیان ما با افکار و اعمال معلم شهید محمد‌علی رجایی بیشتر آشنا شوند.
رئیس جدید آموزش و پرورش گچساران با بیان این‌که شهید رجایی قبل از هر چیز خصوصیت یک معلم نمونه را داشت، تصریح کرد: رجایی نمونه کامل یک معلم دلسوز و با اخلاق بود که با روحیه ولایتمداری و تمسک به اخلاق پسندیده اسلامی توانست اعتماد مردم ایران اسلامی را به خود جلب کرده و رئیس جمهور مهم‌ترین کشور منطقه و خاورمیانه شود.
مرادی تنوع آموزشی کنونی را مایه سردرگمی دانست و گفت: امروزه مدارس با انواع و اقسام اسم‌ها همچون عادی، نمونه مردمی، نمونه دولتی، غیرانتفاعی و سایر عناوین نوعی تشتت را در امر آموزش و پرورش ایجاد کرده‌اند که لازم است ما مدیران نظام تعلیم و تربیت با مدیریت صحیح و استفاده از کمترین امکانات، اجازه ندهیم سردرگمی در امر آموزش ایجاد شود.
رئیس آموزش و پرورش شهر نفت‌خیز گچساران با اشاره به این‌که در دوره مسئولیت خود اجازه خط‌بازی و سیاسی‌کاری در این نهاد آموزشی را به هیچ شخص، جریان و گروهی نمی‌دهم، تصریح کرد: اگر دلمان به حال آینده این شهر و جوانان و نوجوانان آن که آینده‌سازان گچساران بوده می‌سوزد، نباید اجازه دهیم برخی موضوعات کور سیاسی در این نهاد مقدس رخنه کند.
وی سیاسی‌کار و بصیرت‌افزایی را دو مقوله جداگانه دانست و افزود: سیاسی‌کاری به معنای لحاظ کردن منافع اشخاص و جریان‌ها بوده که این موضوع در آموزش و پرورش جایگاهی ندارد.
مرادی عنوان داشت: بصیرت‌افزایی به معنای آن است که فرهنگیان و دانش‌آموزان در نظام تعلیم و تربیت دشمن‌شناس شوند که این از آرزوهای دیرینه رهبر انقلاب است.
رئیس آموزش و پرورش گچساران از همه سلایق فرهنگی در این شهرستان خواست تا وی و همکارانش را در راه رسیدن به نظام آموزشی پویا یاری دهند و در ادامه افزود: دست همه کسانی که دغدغه جوانان و نوجوانان این شهر برای رسیدن به آینده روشن را دارند به گرمی می‌فشارم و از خرد جمعی اصحاب فرهنگ و اندیشه  استفاده خواهم کرد.
وی در پاسخ به سئوالی در زمینه کیفیت آموزش در مدارس غیرانتفاعی این شهرستان اظهار داشت: نمی‌توانیم بدون شناخت و از روی احتمالات در مورد این مدارس قضاوت کنیم ولی آن چه که هست اهمال‌هایی در این نوع از مدارس به‌خصوص در زمینه امتحانات صورت گرفته است.
مرادی گچساران را در زمینه فضاهای آموزشی و کیفیت آن‌ها یکی از شهرستان‌های برخوردار استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی کرد و افزود: با توجه به قول مساعد مدیر نوسازی مدارس این استان، با اتمام کار ساخت هنرستان شبانه‌روزی در بخش آموزش‌های فنی و دبیرستان علامه طباطبایی با ساختمان مجهز و امکانات مناسب تا اوایل آبان‌ماه امسال، بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش این شهرستان در بخش فضای فیزیکی برطرف می‌شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول