اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

غایت آموزش و پرورش انسان‌سازی ارزش‌مدار است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: غایت آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت ساختن انسان متعهد و ارزش‌مدار است که باید در اولویت قرار گیرد.

غایت آموزش و پرورش انسان‌سازی ارزش‌مدار است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری پیش از ظهر امروز در نخستین همایش فرهنگیان و فرزندان شهدا و ایثارگر آموزش و پرورش استان اردبیل در مجتمع فدک اردبیل اظهار داشت: فرزندان شهدا صادق‌ترین، پرتلاش‌ترین و وفادارترین قشر سازنده و با آتیه کشور هستند که حضور آنها در صحنه آموزش و پرورش وظایف، تکالیف و مسئولیت آنها را سنگین‌تر از گذشته کرده است.
وی گفت: در صحنه تعلیم و تربیت حضور فرزندان شهدا و ایثارگران به عنوان امین‌ترین عنصر تعلیم و تربیت یک فرصت مناسبی است تا در جامعه فرهنگ ایثار و شهادت ترویج و رونق پیدا کند.
فرماندار اردبیل منتسب شدن به خانواده شهدا را مدالی ارزشمند و ماندگار توصیف کرد و افزود: ما باید این نشان درخشان و  مدال پر افتخار را قدر نهیم و حریم‌دار ارزش‌های وارث بودن شهدا و ایثارگران باشیم.
این مسئول ادامه داد: در تمام جایگاه‌های اداری و گروهی ورود ایثارگران و فرزندان شهدا دارای ارزش و اعتبار ویژه‌ای است، به طوری که امروز در سایه حضور آنها می‌‌توانیم مبانی مکتبی شهدا، عرق ایثارگری و فداکاری را در جامعه بیش از گذشته رونق داده و ترویج کنیم.
وی اصلی‌ترین رسالت آموزش و پرورش را انسان‌سازی و توجه به تعالی انسان در سایه آموزش و تربیت سازنده اعلام کرد و افزود: آموزش و پرورش نهادی پویا زنده و با اثرگذاری مستمر و پایدار است که نه تنها فعالیت در آن تعطیلی ندارد، بلکه گاه با فراز و نشیب‌هایی روبه‌رو است که با تکیه بر تجارب ارزشمند و متمسک شدن به برخی معیارها ‌و الگوها می‌توان نقش جاودانه و مستمری را در این صحنه رقم زد.
این مسئول نیاز به آموزش و تربیت را همچون یک نیاز و غذای روحی، اجتماعی، روانی و انسانی توصیف کرد و افزود: اگر هدف خلقت و فطرت بشری برجسته کردن آرمان‌های مطلوب انسان است، ما به تعلیم و تربیت نیاز داریم چرا که حرکت در این مسیر توجه شایسته به تربیت انسان ارزش‌مدار است که به عنوان یک نیاز درونی و فطری مورد توجه قرار گرفته است.
وی مقبولیت نظام تعلیم و تربیت را در سایه ارتقای برخی شاخصه‌ها و ارزش‌مداری‌ها در حوزه تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: این نهاد در کنار تولید علم با تکیه بر نوآوری، تزریق تعهد، انگیزه، امید و خودباوری را در نسل پرشور آینده در دستور کار و اولویت قرار داده به طوری که اثرات مثبت پرورش دینی و اسلامی را امروز با گذشت 30 سال از عمر انقلاب شاهد هستیم.
این مسئول ادامه داد: بسیاری از توفیقات آموزش و پرورش امروز در عرصه تربیت و پروش انسان‌های متعهد و مخلص قابل مشاهده، لمس و حس کردن است ولی انتظار از این نهاد در راستای ایجاد تعهد انقلابی و پایبندی به ارزش‌های دینی و اسلامی والاتر و بالاتر است.
وی در پایان از فرزندان شهدا و ایثارگران به عنوان وارثان حقیقی انقلاب خواست با حضور در میدان دفاع از ارزش‌های انقلاب تابع ولی امر مسلمین آیت‌الله خامنه‌ای بوده و خود را استمرار دهنده راه نورانی شهدا و پرچمدار عزت این سرزمین قرار دهند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول