اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سرعین:

حجاب عامل فخر و فضیلت زنان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سرعین گفت: حجاب و عفاف به عنوان رکن سلامت جامعه عامل فخر، شرف و فضیلت زنان ماست.

حجاب عامل فخر و فضیلت زنان است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمود اصغری‌ ظهر امروز در گردهمایی تجلیل از 250 نفر از بانوان برگزیده طرح‌های وزارتی نسیم کوثر در اردوگاه مقدس اردبیلی اظهار داشت: دین اسلام به عنوان برترین دین الهی در تمام سفارشات و تاکیدات خود رعایت اصل حجاب و عفاف را اصل اساسی و رکن رکین معرفی کرده است چرا که بیشترین زمینه‌ها و بستر‌های  سلامت روحی و روانی در جامعه با حفظ این حکم عقلی و دینی محقق می‌شود.
وی  در ادامه سخنان خود از حجاب به عنوان عاملی در مصونیت حقیقی جامعه یاد کرد و افزود: گرفتاری‌ که امروز دنیای غرب و جامعه بشری به آن دچار شده است ناشی از بی‌توجهی به خواست و مطالبه فطرت بشری است چرا که فطرت بیدار بشری گناه و معصیت را ناپسند اما رعایت حدود و حریم الهی را زیبا و در خور توجه معرفی می‌کند.
امام جمعه سرعین اجرای طرح‌های مختلف حوزه بانوان را در قالب نسیم کوثر یک افتخار ماندگار برای نظام آموزش و پرورش  توصیف کرد و افزود: اگر خروجی آموزش و پرورش  تعلیم و تربیت متکی بر اصول و معیار‌ها باشد هرگز ما دچار نگران فرایند پرورش فرزندان و نسل آینده نخواهیم شد چرا که سالم‌ترین نسل بنیان‌گذار سالم‌ترین فضای تربیتی خواهند بود.
وی در ادامه سخنان خود تحکیم بنیان خانواده را نیز در سایه عنایت اصول اخلاقی و تربیتی شایسته در مدارس توصیف کرد و بیان داشت:‌ اگر فرزندان ما درست و متناسب با اخلاقیات و قید و بند‌های امر به معروف و نهی از منکر تقویت پیدا کنند نه تنها شاهد زدوده ‌شدن آثار زشت تهذیب و تزکیه نفس خواهیم بود بلکه به عالی‌ترین فطرت و ذائقه بشری پاسخ داده می‌شود.
این مسئول در پایان سخنان خود ابراز داشت: از آموزش و پرورش  انتظار می‌رود پایه‌گذاری تربیت نسل سالم را با تدبیر و دور‌اندیشی فراهم کند تا با کمترین آسیب‌های اجتماعی فرزندان ما ره به منزل سعادت ببرند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول