اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرامور بانوان استاندار آذربایجان غربی خبر داد:

اختصاص اعتبار برای ترویج فرهنگ حجاب در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرامور بانوان و خانواده استاندار آذربایجان غربی گفت: امسال در آذربایجان غربی از محل اعتبار دستگاه‌های اجرایی مبلغی برای ترویج فرهنگ حجاب اختصاص مییابد.

اختصاص اعتبار برای ترویج فرهنگ حجاب در آذربایجان‌غربی
مریم دهقان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: امسال به‌ عنوان یکی از متولیان امور خانواده تصمیم گرفته‌ایم 25 صدم درصد اعتبار تخصیص یافته برای برنامه‌های توسعه فرهنگی اجتماعی زنان در امور مربوط به این حوزه هزینه شود.
وی افزود: این موضوع با حمایت استاندار آذربایجان غربی با ارسال نامه به مدیران دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است تا در این حوزه برنامه‌های پیشنهادی خود را به واحد امور بانوان و خانواده استانداری اعلام کنند به دنبال آن هرچه‌ سریع‌تر این برنامه‌ها وارد فاز اجرا شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: اولویت نخست در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه زنان در اداره‌ها، آموزش پرسنل اداری و خانواده آنها است تا از این طریق برای تعمیق باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی در بین این قشر جامعه اقدام اساسی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه یک سوم اعتبارات برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه بانوان ادارات برای آموزش خانواده‌ها و دعوت از اساتید مجرب هزینه میشود، اضافه کرد: با تخصیص این اعتبار همچنین اجرا و تخصیص مبالغ مذکور پیش‌بینی میشود اقداماتی موثر و بلندمدت در راستای احیای فرهنگ حجاب برداشته شود.
دهقانی به لزوم نظارت بر فرآیند تخصیص اعتبار در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و افزود: برای اینکه طرح‌های در دست اجرا و تدوین شده توسط دستگاه‌ها با تخصیص مبالغ مورد نیاز بهترین و بیشترین خروجی داشته باشد باید مسئولان نسبت به نظارت از عملکرد آنها اقدام کنند تا در موارد لازم به انحای مختلف افراد موفق مورد تشویق قرار گیرند و سایر افراد نیز برای کیفیسازی طرح‌ها راهنمایی شوند.
این مسئول به اهمیت تقویت حرکت‌های فرهنگی نیز اشاره کرد و افزود: برای اینکه ارزش‌های اسلامی در شاخص‌های مختلف به ویژه پوشش در شکل شایسته متجلی شود باید طرح‌های فرهنگی با کیفیت و کمیت مناسبی به اجرا گذاشته شود.
مدیرامور بانوان و خانواده استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: اغلب مردم جامعه اعم از طبقه کارمند و دیگران موازین اخلاقی را در نوع پوشش خود رعایت میکنند به ‌طوری که اکثر مردم با ظاهری شایسته و مورد قبول در اماکن عمومی حاضر میشوند بر این ‌اساس فقط عده‌ای اندک بر الزامات پوشش مناسب پایبندی ندارند که آنها نیز از روی ناآگاهی این سبک زندگی را انتخاب کردند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول