اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه شهرکرد:

فلسفه حجاب حفظ شخصیت زن است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه شهرکرد گفت: فلسفه واجب شدن حجاب و عفاف در اسلام، حفظ کرامت، جایگاه و شخصیت زن در جامعه است.

فلسفه حجاب حفظ شخصیت زن است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام رضا عبدالله‌زاده ‌در مراسم انس با قرآن در مسجد جامع شهرکرد با بیان فلسفه حجاب و عفاف در اسلام گفت: اصل حجاب، ظاهری عفت و حیای باطنی است و هر چه حجاب و پوشش ظاهری بیشتر و بهتر باشد، تأثیر آن در عفت درونی افزون‌تر، و هر چه عفت درونی و باطنی بیشتر باشد، حجاب و پوشش ظاهری هم بیشتر و بهتر خواهد بود.
وی افزود: پوشیده ماندن از نامحرمان دستور صریح خدا در قرآن است که می‌فرماید به بانوان با ایمان بگو چشم‏های خود را فرو پوشند، خود را از نگاه دیگران پوشیده نگاه دارند، زینت‏های خود را، جز آن مقداری که ظاهر است، آشکار نسازند و روسری‌های خود را بر سینه افکنند.
عبدالله‌زاده با بیان فلسفه وجوب حجاب، گفت: واجب شدن حجاب و عفاف در اسلام، حفظ کرامت، جایگاه و شخصیت زن در جامعه است.
استاد حوزه علمیه شهرکرد افزود: اسلام زن را انسانی کامل و دارای همه حقوق و مسئولیت‌های بشری می‌داند که قادر است با حفظ و پرورش گوهر وجود خود به بالاترین موقعیت‌های معنوی دست یابد.
وی ادامه داد‌: زن در قرآن کوثر است یعنی سرچشمه همه خوبی‎ها و برکات دنیا و آخرت به همین دلیل است که پیامبر گرامی اسلام(ص) بر دست کوثر هستی حضرت فاطمه(س) بوسه می‎زند.
عبدالله‎زاده در ادامه این مراسم گفت: ماه مبارک رمضان دریچه نزول مهر و محبت و لطف خداوند نسبت به موجودات جهان است.
وی اضافه کرد: ورود به ماه ضیافت الهی، توفیق بندگی و اطاعت و موهبتی از سوی خدای تبارک و تعالی بر بندگان است.
عبدالله زاده ادامه داد: این ماه از اول تا آخر آن سراسر بخشش و مغفرت بود که هر کس به اندازه وسعت وجودی دل خویش از این خوان گسترده الهی بهره برد.
وی با بیان اینکه شایسته‌ترین بهره از ماه ضیافت الهی درک شب‌های قدر است، گفت: جواز حضور در ماه رمضان سال آینده در شب‌های قدر امسال رقم خورده و کسانی از آزمون سربلند آمدند که توانستند معارف عظیم موجود در شب‎های ماه مبارک رمضان را از اعماق وجود خود درک کنند.
عبدالله‌زاده گفت: اگر ماه رمضان بر کسی بگذرد و گناهانش بخشیده نشود باید به خدا پناه ببرد و منتظر بماند تا رمضان سال آینده یا روز عرفه در سرزمین عرفات گناهانش بخشیده شود.
وی با تقدیر از همه عوامل و دست‌اندرکاران برنامه‌های ماه مبارک رمضان، گفت: خدمت به قرآن، اجر و ثواب مجاهدت در راه خدا را دارد زیرا تعالیم قرآنی مبنای فکری مجاهدین فی سبیل الله است.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول