اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

سرپرست تیم ملی والیبال دانش‌آموزان دختر در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد:

تمام تیم‌ها به حجاب دانش‌آموزان دختر ایران احترام گذاشتند

خبرگزاری فارس: سرپرست تیم ملی والیبال دختران دانش‌آموزی گفت: در مسابقات بین‌المللی والیبال دانش‌آموزی، تمام تیم‌ها به پوشش و حجاب دانش‌آموزان ورزشکار دختر احترام گذاشته و خواستار ارتباط نزدیک با آنها بودند.

تمام تیم‌ها به حجاب دانش‌آموزان دختر ایران احترام گذاشتند
مهناز تسلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس«توانا» در خصوص مسابقات بین‌المللی والیبال دانش‌آموزی اظهار داشت: با توجه به اینکه بعد از 30 سال در رشته والیبال دانش‌آموزان دختر به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شدیم، انتظار کسب رتبه را نداشتیم ولی انتظار اینکه نتیجه بدی هم بگیریم نداشتیم؛ در برنامه‌های اولیه پیش‌بینی‌ حضور در جمع چهار تیم برتر را می‌کردیم که خوشبختانه با همت ورزشکاران دانش‌آموز و تلاش پشتکار مربیان توانستیم رتبه سوم را از آن خود کنیم.

وی ادامه داد: اگر چه تیم‌هایی مثل چین و تایلند بسیار قوی و از لحاظ فنی در سطح بالایی بودند، اما در دیدار با تیم ملی دانش‌آموزان دختر تایلند بازی پایاپایی را انجام دادیم، اما در هر حال برتری نسبی با تایلند بود، چرا که این تیم با سرمایه‌گذاری بیشتر و استخدام مربیان بسیار توانمند در صدد کسب عنوان قهرمانی بود.

تمام تیم‌ها به حجاب دانش‌آموزان دختر ایران احترام می‌گذاشتند

سرپرست تیم ملی والیبال دختران دانش‌آموزی در خصوص پوشش و حجاب دانش‌آموزان دختر در مسابقات بین‌المللی ویتنام اظهار داشت:‌ در مورد حجاب دانش‌آموزان دختر، کشورهای دیگر به این مقوله به دید احترام نگاه می‌کردند و دیدگاه بدی نسبت به حجاب بانوان در این رقابت‌ها وجود نداشت، گرچه شاید برای برخی از کشورهای شرکت کننده در این مسابقات موضوع حجاب بانوان دانش‌آموز دختر تعجب‌آور بود اما به طور کلی تمام تیم‌ها به حجاب بانوان ایران احترام می‌گذاشتند.

تسلیمی تصریح کرد: برخی از تیم‌ها مسائل اخلاقی و رعایت شئونات اخلاقی در حین ورزش و بحث حجاب را مانع از مسابقه تیم ملی می‌دانستند که شاید برای ایران بازدارنده باشد، اما مشاهده کردند که نه تنها بحث حجاب بازدارنده نیست، بلکه نوع جدیدی از حفظ ارزش‌ها و اعتقادات ورزشکاران است، خوشبختانه احترام زیادی به تیم ملی ایران قائل بودند، به طوری که با درخواست ما یکی از هتل‌های مناسب در اختیار ما قرار گرفت و در آن جا اسکان پیدا کردیم که مسائل غیراخلاقی و خارج از شئونات اسلامی در آنجا وجود نداشت؛ کشورهای مسلمان مالزی و سنگاپور نیز در محل اسکان ما حضور داشتند و ارتباط خوبی با ما برقرار کردند.

وی خاطر نشان کرد: در مورد برخورد با مردان، تیم‌ها را توجیه کردیم که در برخورد با بانوان ایرانی باید شئونات اخلاقی و اسلامی را رعایت کنند، در جلسه با سرپرستان و مربیان تیم‌های شرکت کننده به آنها یادآور شدیم که به حجاب بانوان احترام بگذارند؛ تنها تیمی که در این رقابت‌ها با حجاب کامل در مسابقات حضور یافته بود، تیم ملی والیبال دانش‌آموزی دختران ایران بود، به طوری که سرپرستان، مربیان و سایر مسئولان تیم‌ها نسبت به حجاب بانوان ابراز علاقه کردند و عکس یادگاری نیز با ورزشکاران، مربیان و مسئولان تیم ملی ایران گرفتند.

سایر تیم‌ها از ایران به عنوان پدیده شگفت‌انگیز مسابقات یاد کردند

سرپرست تیم ملی والیبال دختران دانش‌آموزی با بیان اینکه بسیاری از تیم‌ها از ایران به عنوان پدیده شگفت‌انگیز مسابقات یاد کردند، عنوان کرد: درخشش ملی‌پوشان دانش‌آموزی دختر تحسین برخی از تیم‌ها را واداشته بودند، به طوری که از ایران به عنوان پدیده مسابقات یاد می‌کردند.

تسلیمی با بیان اینکه برای پوشش و حجاب بانوان ورزشکار دانش‌آموزی در جلسه‌ای این موضوع را به اطلاع مسئولان برگزاری رقابت‌ها رساندیم، اضافه کرد: در جلسه‌ای با حضور مربیان و سرپرستان و مسئولان برگزاری مسابقات بحث پوشش و حجاب دانش‌آموزان دختر را به اطلاع آنها رساندیم و هیچ مخالفتی در این زمینه وجود نداشت و محدودیتی در این‌باره متوجه تیم ملی والیبال دانش‌آموزی دختر نبود.

لزوم اعزام بیشتر تیم ملی والیبال دانش‌آموزی دختر به مسابقات بین‌المللی

سرپرست تیم ملی والیبال دختران دانش‌آموزی در ادامه با بیان اینکه باید با رایزنی‌های سیاسی و فرهنگی طبق ضوابط و قوانین دانش‌آموزان دختر به مسابقات بین‌المللی بیشتری اعزام شوند، افزود:‌ برای پیشرفت ورزش دانش‌آموزی دختران به خصوص در رشته والیبال باید مسئولان و فدراسیون والیبال تدارک حضور بیشتر دانش‌آموزان دختر به مسابقات بین‌المللی را فراهم کنند، چرا که این موجب پیشرفت و ارتقاء والیبال دانش‌آموزی دختر خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در کنار این موضوع باید سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در رشته‌ والیبال دختران انجام شود و با استعدادیابی دختران ورزشکار در مدارس زمینه را برای پیشرفت بیش از پیش آنها فراهم کنند، که این تنها با برنامه‌ریزی مناسب و فعالیت مستمر امکان‌پذیر است و تنها مختص به یک سال نیست و در آینده باید تداوم داشته باشد.

تسلیمی در پایان در پاسخ به این سوال که در آینده برای تیم ملی والیبال دانش‌آموزی دختران چه برنامه‌ای دارید، گفت: فدراسیون والیبال طبق تقویم و برنامه‌ها پیش می‌رود و برنامه‌های داخلی و خارجی تیم ملی والیبال دانش‌آموزی نیز بستگی به برنامه فدراسیون والیبال دارد.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول