اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان:

چادر سنگر حجاب و عفاف است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان چادر را حجاب برتر دانست و گفت: چادر سنگر عفاف و حجاب است.

چادر سنگر حجاب و عفاف است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، غلامعلی رضوانی شامگاه دوشنبه در جلسه کار گروه عفاف و حجاب ماموریت این گروه را کار فرهنگی و بازدارندگی عنوان کرد و اظهار داشت: پیشگیری و مقابله با مظاهر بدحجابی باید همراه همدیگر صورت گیرد.
وی با بیان اینکه همسران و کارمندان دولت میتوانند در امر عفاف و حجاب برای جامعه الگو باشند، افزود: چادر سنگر عفاف و حجاب است.
رضوانی چادر را حجاب برتر خواند و تصریح کرد: حاکمیت در امر عفاف و حجاب وظیفه خود را به خوبی انجام داده و مدیران باید همت کنند و درد دین داشته باشند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان بر اجرای دستورالعمل‌ها توسط دستگاه‌های مختلف در امر عفاف و حجاب تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش مقام نخست استان بین دستگاه‌های اجرایی در ارزیابی عفاف و حجاب را کسب کرده است.
وی طرح‌های ابتکاری در امر عفاف و حجاب، تشویق و معرفی کارمندان نمونه، تولید آثار هنری و فرهنگی، برپایی نمایشگاه کتاب و نصب تابلوهای تبلیغاتی در امر عفاف و حجاب را از جمله شاخص‌ها برای کسب امتیاز برای دستگاه‌های اجرایی گیلان اعلام کرد.
رضوانی با اشاره به اینکه باید مراقب باشیم مردان و زنان در مسیر انحرافی عفاف و حجاب قرار نگیرند، یادآور شد: برگزاری همایش‌های مشترک توسط اداره‌ها در این زمینه تاثیرگذار است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان امر عفاف و حجاب را نیازمند کار فرهنگی دانست و متذکر شد: با کسانی که به امر عفاف و حجاب بیتوجهی میکنند باید برخورد انتظامی و قضایی صورت گیرد.
وی خواستار رعایت عفاف و حجاب توسط مسافران و گردشگران شد و خاطرنشان کرد: مکان‌های گردشگری تنها برای استفاده هنجارشکنان نیست و وظیفه داریم با کسانی که عفاف و حجاب را رعایت نمیکنند، برخورد کنیم.
 
* مدیران از ورود خبرنگاران بدحجاب به نشست‌های مطبوعاتی جلوگیری کنند
رضوانی با تاکید بر اینکه هنجارها باید در برگزاری مراسم‌ها رعایت شود، گفت: مدیران در نشست‌های مطبوعاتی از ورود خبرنگاران بدحجاب جلوگیری کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را ضروری خواند و بیان داشت: تذکر زبانی باید در جامعه تقویت شود و در این زمینه بروشورهایی برای گردشگران در امر عفاف و حجاب توزیع میشود.
وی از تشکیل گروه بازرسان حجاب و عفاف در اداره‌های گیلان خبر داد و گفت: تعدادی از کارکنان اداره‌های دولتی استان فراخوان شدند تا به مدیران دستگاه‌ها برای نظارت بر عملکرد عفاف و حجاب برادران و خواهران در اداره‌های دولتی، دفاتر پیشخوان و دفاتر گردشگری کمک کنند.
رضوانی با بیان اینکه اداره‌ها و دفاتر گردشگری گیلان در امر حجاب و عفاف وضعیت مطلوبی ندارند، خاطرنشان کرد: به مدیرانی که در امر حجاب و عفاف کوتاهی کرده‌اند تذکر لازم داده میشود تا از این وضعیت عبور کنیم.
معاون استاندار گیلان به اقدام‌های موثر انجام شده در دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: تابلوهای تذکر در رعایت هنجارها در ورودیهای استان نصب شده است.
وی رعایت هنجارها را نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش خواند و تصریح کرد: از تلاش‌های مسئولان در امر حجاب و عفاف در اداره‌های مختلف باید قدردانی شود.
رضوانی هجمه دشمنان در حوزه فرهنگی را بیحد توصیف کرد و افزود: هزاران شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی در جامعه تاثیرگذار هستند و موجب ناهنجاری، بیعفتی و بیاخلاقی در اجتماع میشوند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان لازمه جهاد اقتصادی را جهاد در زمینه فرهنگی و امنیتی دانست و یادآور شد: بازرسی از ترمینال‌ها، دفاتر گردشگری، دفاتر فروش بلیت و ارائه کننده خدمات به مسافران از دید بازرسان مغفول مانده است.
وی نخستین خاکریز مقابل هجمه فرهنگی دشمن را عفاف و حجاب به‌ویژه در اداره‌ها ذکر کرد و ابراز داشت: در عرصه تولید و عرضه پوشاک باید چاره‌اندیشی شود و این امر به عهده سازمان بازرگانی است.
رضوانی به تردد عروس‌ها بدون حجاب در سطح شهر اشاره کرد و گفت: عروس‌ها پس از آرایشگاه بدون حجاب وارد خودرو میشوند و باید با این معضل برخورد قانونی شود.
 
* 19 مرکز در رشت لباس‌های اسلامی عرضه میکنند
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در این جلسه به عرضه لباس‌های اسلامی در 19 مرکز در رشت اشاره کرد و متذکر شد: از متصدیان این مراکز خواسته شده لباس‌هایی مناسب با شئون اسلامی عرضه کنند.
طیبه بزرگی با تاکید براینکه نتیجه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به مدیران اجرایی منتقل شود، ادامه داد: ارگان‌های مختلف باید در امر حجاب و عفاف همکاری داشته باشند و با تمام توان در این زمینه ورود کنند.
وی اجرای طرح عفاف و حجاب در جامعه را نیازمند برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت خواند و اضافه کرد: در حال حاضر تولیدکنندگانی را در اختیار داریم که میتوانند لباس‌های جوان‌پسند، محلی و فرم اداره‌ها را با موازین اسلامی طراحی و تولید کنند.
بزرگی خواستار آماده شدن بستر فعالیت طراحان و تولیدکنندگان لباس با موازین اسلامی شد و خاطرنشان کرد: آمادگی تولید انبوه لباس‌های مناسب با موازین اسلامی وجود دارد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد مذهبی و پایگاه‌های مقاومت بسیج از جمله نهادهایی هستند که میتوانند در امر حجاب و عفاف ورود کنند، گفت: برنامه‌های پیشنهادی باید به این نهادها ارائه شود.
وی انجام امور تبلیغی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را تاثیرگذار عنوان کرد و اذعان داشت: انجام امور فرهنگی هنری و عقیدتی مذهبی شامل گفتمان‌های مذهبی، پاسخ به شبهات و سخنرانی از دیگر مواردی است که بیشترین تاثیرگذاری را در گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه دارد.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول