اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس جدید اوناسور:

رئیس جمهور ونزوئلا مرد مذاکره و صلح است

رئیس جدید اتحادیه ملت‌های آمریکای لاتین (اوناسور) ضمن این‌ که رئیس جمهور ونزوئلا را مرد مذاکره و صلح نامید، اعلام کرد: با ویژگی‌های این شخص می‌توان کارهای زیادی برای منطقه آمریکای لاتین انجام داد.

رئیس جمهور ونزوئلا مرد مذاکره و صلح است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «ارنستو سامپر» رئیس جدید اتحادیه ملت‌های آمریکای لاتین (اوناسور) رئیس جمهور ونزوئلا را مرد مذاکره و صلح دانست.

«سامپر» که به تازگی این سمت را عهده دار شده طی مصاحبه‌ای با روزنامه «ال‌پاییس» اظهار کرد که ایجاد ثبات اقتصادی در ونزوئلا را در اولویت‌‌های کاری خود قرار داده است.

وی همچنین اقدام وزرای امور خارجه اکوادور، برزیل و کلمبیا برای برقرار آرامش در ونزوئلا را ستودنی دانست؛ وزرای امور خارجه این کشورها با نام سازمان «اوناسور» تلاش کردند بعد از یک ماه تظاهرات خشونت‌آمیز بخش‌های راست افراطی میز مذاکره‌ای بین دولت ونزوئلا و نمایندگان اپوزیسیون برگزار کنند.

رئیس جدید سازمان «اوناسور» در این خصوص گفت: این اقدام که توسط وزرای امور خارجه اکوادور، برزیل و کلمبیا به نام سازمان «اوناسور» انجام شد اقدامی محتاطانه اما مؤثر بوده است؛ من نیز دلایلی منطقی برای شروع مجدد این کار در مدت زمان معقولی دارم.

«سامپر» تصریح کرد طی زمانی که رئیس جمهور کلمبیا بوده رئیس جمهور فعلی ونزوئلا در درگیری‌هایی بین کلمبیا و ونزوئلا به عنوان یک پل ارتباطی با «هوگو چاوز» رهبر فقید ونزوئلا عمل می‌کرد.

وی در این رابطه بیان کرد: من مداخله کردم تا شرایط را آرام کنم و او (مادورو) در آن زمان وزیر امور خارجه بود؛ «نیکلاس مادورو» مرد مذاکره و صلح است، می‌توان روی این موضوع کار کرد و کارهای خوبی برای منطقه آمریکای لاتین انجام داد. 

به گزارش فارس، «ارنستو سامپر» بین سال‌های 1994 تا 1998 رئیس جمهور کلمبیا بود، وی در تاریخ 23 آگوست (1 شهریور) به عنوان رئیس جدید اتحادیه ملت‌های آمریکای جنوبی (اوناسور) منصوب شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول