اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دومین سالگرد انفجار پالایشگاه نفت ونزوئلا

پس از گذشت ۲ سال از انفجار پالایشگاه نفت ونزوئلا هنوز مقامات این کشور موفق به یافتن علت اصلی این حادثه مبنی بر تصادفی بودن آن یا اقدامی خرابکارانه از سوی اپوزیسیون نشده‌اند.

دومین سالگرد انفجار پالایشگاه نفت ونزوئلا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، در انفجار مهیبی که در 25 آگوست 2012 ( 4 شهریور 91) در پالایشگاه نفت «آموآی» در منطقه «پاراگوآنا پنینسولا» در شمال ایالت «فالکن» در شمال غرب ونزوئلا روی داد 55 نفر کشته، 150 نفر زخمی و میلیون‌ها نفر نیز طی این حادثه خساراتی دیدند.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: مقامات ونزوئلایی اعلام کردند، عموم مردم بر این اعتقادند که این انفجار حاصل یک خرابکاری بوده که بر علیه انقلاب بولیواری صورت گرفته است؛ از آن زمان دولت به تحقیق در مورد علل این فاجعه پرداخته است.

حادثه انفجار پالایشگاه نفت «آموآی» با نشت گاز در ساعت 12:35 آغاز شد و در ساعت 13:07 اولین انفجار گاز رخ داد؛ پس از آن گارد ملی و سازمان آتش‌نشانی ونزوئلا برای خاموش کردن شعله‌های آتش و ساماندهی اوضاع وارد عمل شدند.

«رافائل رامیرز» وزیر نفت و انرژی ونزوئلا گفت: این انفجارها ناشی از نشت گاز و تشکیل یک توده ابر گازی بوده است.

هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا پس از حادثه انفجار پالایشگاه نفت در این کشور 3 روز عزای عمومی اعلام کرد؛ مدت کوتاهی پس از این آتش سوزی، پالایشگاه «آموآی» فعالیت خود را از سر گرفت.

در تاریخ 4 سپتامبر 2012 ( 14 شهریور 91) یکی دیگر از مخازن گاز این پالایشگاه دوباره گرفتار آتش گردید که به سرعت کنترل و خاموش شد.

بسیاری از مقامات دولتی، روزنامه‌نگاران و مفسران سیاسی پس از این حادثه اظهار کردند: انفجار پالایشگاه نفت «آموآی» ناشی از خرابکاری بوده و از سوی اپوزیسیون به همراهی امپریالیست صورت گرفته است.

در حالی که اپوزیسیون و رسانه‌های مخالف ادعا کردند این حادثه به دلیل عدم توجه دولت نسبت به تعمیر و نگهداری وسایل و دستگاه‌ها در این پالایشگاه و نبود سرمایه‌گذاری لازم در این زمینه رخ داده است.

به گزارش فارس، پالایشگاه «آموآی» یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های جهان به شمار می‌رود که روزانه نزدیک به 645 هزار بشکه نفت تولید می‌کند.

این پالایشگاه در سال 1950 میلادی به وسیله شرکت آمریکایی «کریول پترولیوم» تاسیس شد و فعالیت خود را با ظرفیت پالایش روزانه 6٠ هزار بشکه آغاز کرد.

در سال 2005 نیز در این پالایشگاه 6 انفجار صورت گرفت که طی یکی از این انفجارها 5 نفر کشته و بیش از 20 نفر دچار سوختگی‌ها و صدمات جدی شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول